دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران به تشکیل بیش از ۳۷۰ هسته پژوهشی در سراسر کشور از فارغ التحصیلان این نهاد حوزوی اشاره داشت و افزود: همچنین فعالیت ۱۷۰ کانون پژوهشی و ۵۱ انجمن علمی نویدبخش جنبشی بزرگ در این نهاد حوزوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا جمشیدی در بازدید آیت الله حسینی بوشهری از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله پژوهش در حوزه های علمیه خواهران اهمیت ویژه ای دارد، اظهار داشت: این نهاد حوزوی موفقیت های بسیار بلندی را در عرصه پژوهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از میدان هایی که خواهران طلبه می توانند در تولید علم و نشر معارف دینی تاثیرگذار باشند، میدان پژوهش است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر قدم های بلندی برای سازماندهی و ارتقای امر پژوهش برداشته شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به تشکیل بیش از 370 هسته پژوهشی در سراسر کشور از فارغ التحصیلان این نهاد حوزوی اشاره داشت و افزود: همچنین 170 کانون پژوهشی و 51 انجمن علمی نیز تحت اشراف 28 شورای علمی پژوهشی استانی تشکیل شده اند که نوید یک حرکت و جنبش بزرگ را در حوزه های علمیه خواهران در زمینه پزوهش می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سروش پژوهش، گفت: امروز شاهد ارائه بخشی از آثار تولیدی خواهران طلبه در امر پژوهش از کانون ها، هسته ها و انجمن ها در این نمایشگاه بودیم.

وی افزود: حضور حوزه های علمیه خواهران در اکثر جشنواره های مشترک با حوزه های برادران به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و احراز رتبه نشان دهنده یک جنبش و جوشش بزرگ در این نهاد حوزوی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین به برگزاری بیش از 530 کرسی آزاداندیشی اشاره داشت و گفت: امیدواریم با ارتقای تحصیلات تکمیلی و توسعه آموزش ها در سطح چهار به زودی شاهد راه اندازی کرسی های نظریه پردازی نیز باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی یادآور شد: اگر تا دیروز تولید علم منحصر به مراکز ویژه و حوزه های بزرگ بود، امروز با اقدامات صورت گرفته، شاهد تولید آثار طلاب حوزه های علمیه در اقصی نقاط کشور در امر تولید علم، ترویج معارف، پاسخگویی به شبهات و دفاع از ارزش های اسلامی هستیم.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در ارتقای امر پژوهش حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های پژوهشی، ورود پژوهش در نظام آموزشی و ارائه پیوست های پژوهشی برای مباحث آموزشی و تربیتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است که امیدواریم محصول این فعالیت ها، تقویت روزافزون پژوهش در حوزه ها باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان توجه جدی به پژوهش را در گروی تقویت بنیان علمی عنوان کرد و گفت: ما نیازمند به توجه جدی در ارتقای بنیه علمی حوزه خواهران هستیم.

انتهای پیام/313/33

   

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha