جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که ۱۸۰ موسسه پژوهشی درحوزه فعال است ، بر لزوم برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسینی بوشهری  چهارشنبه شب در هم اندیشی مسئولان و معاونان پژوهش واحدهای علمی حوزوی که  در سالن اجتماعات  نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در قم به مناسبت هفته پژوهش  برگزارشد  گفت: همدلی و همراهی و همکاری مدیران مراکز علمی و تخصصی در مدیریت فعالیت های حوزوی بسیار مهم است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزوی مزایای بسیاری دارد که در این زمینه مراکز پژوهشی باید این مساله را جدی بگیرند و آثار حوزه باید در یک نمایشگاه خاص منتشر شود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: ستاد برگزاری نمایشگاه دو سالانه آثار حوزوی از جمله مسایلی است که می تواند در ارایه محصولات حوزوی و جلوگیری از موازی کاری در پژوهش موثر باشد.

مجمع هماهنگی مراکز پژوهشی حوزه ایجاد شود

وی گفت: طرح ایجاد مجمع هماهنگی مراکز پژوهشی از جمله نیازهای حوزه است؛ با برگزاری یک جلسه سالانه در زمینه پژوهش ممکن است دردی را دوا نکند بلکه باید هر دو هفته یک بار این جلسات تشکیل و مشکلات بررسی شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در مسایل آموزشی، یکپارچگی خوبی ایجاد شده است و مدارس مختلف با برنامه های مدیریت حوزه کار می کنند، ولی مراکز پژوهشی به برخی لحاظ، این چنین نبوده اند و باید با حفظ استقلال این موسسات، این یکپارچگی را ایجاد کنیم.

وی افزود: اولویت بندی و نیاز سنجی باید در یک اتاق فکر با حضور فعالان پژوهشی حوزه انجام شود؛ باید نیازهای خود حوزه و جامعه و اسلامی و نظام اسلامی رصد شود و در این زمینه فعالیت ها توسعه یابد.

فعالیت 180 موسسه پژوهشی درحوزه

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: وقتی اولویت ها و نیازها ملموس شد، می تواند در موسسات علمی و پژوهشی توسعه یابد و مشکلات را رفع کند؛ امروزه 180 موسسه پژوهشی در حوزه فعالیت می کند که باید با مشارکت گسترده، بارهای به زمین مانده در عرصه پژوهش را بردارد.

وی گفت: حوزه نیز آمادگی تسهیل فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه دارد؛ باید از شعارها بگذریم و به مرحله عمل وارد شویم و مشکلات را به همه همه فعالان واساتید و مدیران حل کنیم.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha