چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مکارم/ رئیس دانشگاه پیام نور

حوزه/ اگر به مقوله اخلاق در دانشگاه ها اهمیت داده نشود، قطعا با همان اتفاقاتی که درمسئله پزشکی خمینی شهر اصفهان به وجود آمد رو به رو خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصرامروز در در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور قم با تأکید بر این که باید مشکل عدم مسجد در دانشگاه پیام  نور هر چه زود تر برطرف شود، گفتند: دانشگاه پیام نور از مراکز عملی در کشور است، ولی  می بینیم این مشکل در این دانشگاه وجود دارد و قطعا در این مسئله کوتاهی صورت گرفته، ولی باید سعی شود این مشکل را هر چه زودتر برطرف کرد.

به علم اخلاق در دانشگاه ها توجه شود

 این مرجع تقلید با بیان این که  بسیاری از دروس در دانشگاه پیام نور دروس حوزوی است، جای خوشبختی است  اظهار داشتند: باید طوری باشد که دانشجویان دانشگاه درکشور به طور عام و پیام نور به طور خاص  توجه زیادی در دو عرصه علمی و اخلاقی داشته باشند و از اخلاق و دینداری غافل نباشند تا بتوانند برای کشور و جامعه  بهتر مؤثر واقع شوند.

 ایشان ادامه دادند:  اگر به مقوله اخلاق در دانشگاه اهمیت داده نشود،  قطعا همان اتفاقاتی که درمسئله پزشکی خمینی شهراصفهان به وجود آمده رو به رو خواهیم شد. 

ابراز نگرانی از عدم فعالیت های جسمی و ورزشی

معظم له از مسئله حجاب برتر در این دانشگاه تشکر و قدردانی  کرده و در ادامه به موضوع ورزش اشاره کردند و بیان داشتند: در حال حاضر نبود ورزش و عدم تغذیه مناسب و نشستن ساعت ها، پای رسانه تبدیل به یک مشکل و نگرانی در  زندگی شده و دراین عرصه صدا و سیما می تواند نقش موثری در تبلیغ ورزش و تغذیه مناسب ایفاء کند.

ورزش همگانی تبدیل به فرهنگ شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید مسئله ورزش در جامعه با همکاری  همه تبدیل به فرهنگ شود و مردم  هم لازم است  برای سلامتی بیشتر تغذیه خود را کنترل کنند و متأسفانه باید گفت مردم بیش از مقداری که بدن نیاز  دارد،  غذا می خورند و چاقی بچه ها واقعا وحشتناک است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ورزش در بین ورزشکاران و اهالی آن تبدیل به منبع در آمد زا شده و همین خود آثار بدی را به دنبال دارد، افزودند: اگر بخواهیم مشکل ورزش در جامعه برطرف شود، باید از مقاطع آموزشی دبستان شروع کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  برنقش حوزه در تبدیل شدن ورزش به یک فرهنگ تأکید کردند.

 انتهای پیام:40/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha