جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حوزه حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای به مناسبت حوادث دردناك جمهورى آذربايجان تصریح کردند: ما بر اساس وظيفه شرعى خود، گاه به دولتمردان كشور اسلامى آذربايجان تذكر مى دهيم تا به عواطف و احساسات دينى مردم خود بيشتر احترام بگذارند و حقوق دينى آنان را رعايت كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحيم

در روزهاى اخير اخبار نگران‌كننده‌اى از وقوع درگيرى ميان عده‌اى از مردم و نيروهاى انتظامى در كشور مسلمان و همجوار ما يعنى جمهورى آذربايجان به گوش مى‌ رسد كه طى آن تعدادى از شيعيان كشته شده و عده‌اى مجروح و جمعى دستگير شده‌اند.

من همواره در ديدارها و همچنين پيام‌هاى خود به مقامات دينى و دولتى آذربايجان تأكيد كرده‌ام كه ثبات و امنيت و رفاه كشورهاى اسلامى به ويژه همسايگان، آرزوى ماست و ما به سهم خود از هيچ كوششى در اين مسير فروگذار نمى‌كنيم.

لذا ما بر اساس وظيفه شرعى خود، گاه به دولتمردان كشور اسلامى آذربايجان تذكر مى‌دهيم تا به عواطف و احساسات دينى مردم خود بيشتر احترام بگذارند و حقوق دينى آنان را رعايت كنند چرا كه اعمال محدوديت در امور دينى (چون حجاب، نماز، عزادارى ايام محرم و...) مى‌تواند موجب افزايش اعتراضات مردمى و گاه درگيرى و بى‌ثباتى شود.

از سوى ديگر از مردم متدين و وطن دوست آذربايجان مى‌خواهيم درخواست‌هاى منطقى و دينى خود را حتى المقدور از راه‌هاى قانونى و مدنى دنبال كرده و بهانه به دست دشمنان خود ندهند.

امروزه كه كشورهاى منطقه از سوى گروه‌هاى تكفيرى و صهيونيسم جهانى در خطر مضاعف است بايد همه نيروها صرف مقابله با اين تهديدات شود. مگر نشنيديم كه اخيرآ نامزد رياست جمهورى آمريكا چه اظهارات خطرناكى عليه مسلمانان به زبان رانده و همه آنان را بدون استثناء خطرى براى آمريكا قلمداد كرده است؟ و شعارهاى قرون وسطا مى‌دهد.

آيا وقت آن نرسيده كه بيدار شويم و تهديدهاى واقعى را بشناسيم و متحد باشيم و نيروى خود را صرف آن كنيم؟ مجدداً براى مردم عزيز جمهورى آذربايجان آرزوى توفيق و سعادت دنيوى و اخروى مى‌نمايم.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha