دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ اوایل انقلاب به من پیشنهاد شد کتابی درباره فرماندهی مدیریت در اسلام به اداره ای معرفی نمایم تا به عنوان کتاب درسی از آن بهره ببرند، متاسفانه در آن زمان هر چه نگاه کردم چنین چیزی نیافتم و شروع به نوشتن کتابی با عنوان فرماندهی مدیریت در اسلام کردم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس  بنیاد بین المللی نهج البلاغه و اعضای «کنگره بین المللی نهج البلاغه بامحوریت عهدنامه امام امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر» که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد اظهارداشتند: نهج البلاغه مانند خود حضرت امیر(ع) در جامعه مظلوم واقع شده ، زمانی که بنده خواستم شرح بر نهج البلاغه را شروع کنم دیدم؛ کتاب و شرح مناسبی در این زمینه وجود ندارد.

این مرجع تقلید بیان داشتند:  متاسفانه اهمیت چندانی به این کار داده نشده بود، ولی امروز  می بینیم؛ کارهای خوبی در این رابطه صورت گرفته و شرح های خوبی درباره نهج البلاغه وجود دارد و این جای تقدیر ادارد.

معظم له افزودند: زمانی که در زندان  رژیم پهلوی بودم درخواست کتاب نهج البلاغه کردم، در آن زمان به صورت بسیار دقیق، نامه ها و سخنان حضرت را مطالعه کردم و به اهمیت این کتاب و محتوای سخنان حضرت علی(ع) پی بردم و دیدم چه کتاب با عظمتی در اختیار جامعه اسلامی قرار دارد.

ایشان اظهار داشتند: اوایل انقلاب به من پیشنهاد شد کتابی درباره فرماندهی مدیریت در اسلام به اداره ای معرفی نمایم تا به عنوان کتاب درسی از آن بهره ببرند، متاسفانه در آن زمان هر چه نگاه کردم چنین چیزی نیافتم و شروع به نوشتن  کتابی با عنوان فرماندهی مدیریت در اسلام کردم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: برای نوشتن این کتاب به دو منبع مهم و غنی؛ یعنی، نهج البلاغه و غزوات پیامبر(ص) رجوع کردم و متوجه شدم چه کتاب با عظمتی در اختیار داریم ولی نتوانستیم از آن بهره ببریم.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: بهتر این است که برای برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه که به عنوان نامه های مالک اشتر می باشد هر کدام از این نامه ها را بخش بخش در موضوعات مختلف مانند مالیات، قضاوت و ... تجزیه کنیم به طوری که برای هر بخشی مقدمه و تحلیلی صورت گیرد و بعد هر کدام از این ها را به ادارات مختلف دولتی قرار دهیم

معظم له گفتند: اگر بخواهند همه را به صورت یکجا به یک ادراه بدهید شاید چندان موثر واقع نشود، ولی زمانی که هر بخشی از نامه در موضوعات مختلف برای اداره خاصی تجزیه و تحلیل شود تاثیرگذاری آن دوچندان خواهد بود و می توان این موضوع را با مجلس و دولت مکاتبه کرد و براساس این موضوعات کارهای ادارات را پیشبرد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha