جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز مدیریت ۱

حوزه/ مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه در پی حمله ارتش نیجریه به مسلمانان آن کشور با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت تصریح کرد: دولت نیجریه باید فوراً محاصره منزل این روحانی مجاهد را لغو کرده و مداوای وی و سایر آسیب دیدگان را پیگیری نموده و عناصر خودسر نظامی و مسبب این واقعه دلخراش را شناسایی و محاکمه نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بیانیه مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یورش ارتش نیجریه به مسلمانان شیعه این کشور که منجر به شهادت عده کثیری از مسلمانان شده و محاصره منزل رهبر مقاوم شیعیان آن کشور شیخ ابراهیم یعقوب زاک زاکی و شهادت همسر و فرزندش، حاکی از ترس و وحشت دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی صفوف مسلمین و استیصال آنان در برابر گسترش تفکر اهل بیت علیهم السلام و رشد روز افزون شیعیان و قدرت نفوذ معنوی آنان است.

بی تردید تبلیغ و ترویج اندیشه­های امام خمینی(قدس­سره) و ارزش­های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط جهان به ویژه آفریقا، نیازمند تدبیر، استقامت و مدیریت کارآمد است که اراده پولادین رادمردانی از تبار مبارزان حق طلب آفریقا همچون شیخ زاک زاکی آنرا میسر ساخته است.

سابقه درخشان این مبارز خستگی ناپذیر در ترویج اندیشه­های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در غرب آفریقا به ویژه کشور نیجریه، او را محور مقاومت آن سامان قرار داد و در بیش از چهار دهه فعالیت مجاهدانه، در کسوت رهبری جامعه شیعیان آن کشور، میلیون­ها نفر را به مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام رهنمون ساخت.

مدیریت حوزه­های علمیه ضمن محکومیت این اقدام خصمانه از دولت آن کشور می­خواهد فوراً محاصره منزل این روحانی مجاهد را لغو کرده و مداوای وی و سایر آسیب دیدگان را پیگیری کرده و عناصر خودسر نظامی و مسبب این واقعه دلخراش را شناسایی و محاکمه نماید.

از مجامع بین المللی، شورای امنیت، سازمان همکاری­های اسلامی و سازمان ملل نیز می­خواهد تا با به کارگیری تمام ظرفیت خود به وظایف ذاتی خویش در پیگیری این حادثه و جلوگیری از گسترش و تکرار آن، عمل نمایند.

 و وزارت امور خارجه را به ضرورت پیگیری وقایع و طرح موضوع از طریق مجامع بین المللی و الزام دولت نیجریه به حمایت از مسلمانان آن کشور و محاکمه عوامل این حادثه خونبار متذکر می گردد.

امید است خداوند بزرگ خانواده ­های داغدار شهدای این حادثه جان سوز را صبر عنایت نموده و درجات شهدای آنان را متعالی گرداند و به شیخ مجاهد آفریقا صحت و عافیت و توفیق صبر و استقامت عنایت فرماید.

مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha