پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کالج ویتون

بعد از آنکه کالج ویتون آمریکا استاد مسیحی خود را به خاطر رعایت حجاب تعلیق کرد، دانشجویان این کالج، تحصن کردند و برخی از دختران دانشجو در حمایت از استاد خود، محجبه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از chicagotribune.com، ده‌ها تن از دانشجویان دانشکده ویتون در ایالت شیکاگوی آمریکا، به تبعیت از استاد دانشگاه خود، برای اعلام همبستگی با مسلمانان اقدام به پوشیدن حجاب کردند. این دانشجویان در سفر هوایی هنگام برگشت به خانه‌هایشان برای تعطیلات کریسمس، اقدام به پوشیدن حجاب کردند.

لاریکا هاکنیز استاد مسیحی دانشکده ویتون، در اقدامی شجاعانه اعلام نموده بود که قصد دارد برای همبستگی با همسایگان مسلمان خود در تعطیلات کریسمس حجاب به سر کند. او همچنین با اعلام مشابهت میان ادیان مسیحی و اسلام با همدیگر، گفته بود که این ادیان اصول پایه‌ای یکسانی داشته و خدای یکسانی را می‌پرستند. او از دانشجویانش نیز خواسته بود در این حرکت او را همراهی کنند. این اقدام او موجب شد تا مسئولین دانشکده ویتون دست به تعلیق این پروفسور دانشگاه بزنند.

کارلی بوتمن، دانشجوی 20 ساله اهل یوجین اورلئان، به الهام از استادش هم‌کلاسان خود را تشویق به پوشیدن حجاب کرد و در این باره گفت: استاد ما به ما آموخته که از همسایگان مسلمان و پناهندگان مظلوم دفاع کنیم. ما با این حرکت قصد دفاع از استاد هاکینز را نداریم بلکه می‌خواهیم به هدف اصلی او جامعه عمل بپوشانیم.

او در ادامه درباره پوشیدن حجاب در سفر هوایی گفت: به نظرم پوشیدن حجاب در هواپیما بسیار مناسب است زیرا بسیاری از زنان مسلمان به خاطر حجابشان در زمان مسافرت و در ایستگاه بازرسی فرودگاه‌ها آسیب پذیر بوده و مورد گشت‌های امنیتی بی‌مورد قرار می‌گیرند.

ترامینا کالیبو، دانشجوی دیگر این دانشکده که با هواپیما به واشنگتن برگشته درباره سفرهوایی خود می‌گوید: پوشیدن حجاب باعث شده مسئولین امنیتی فرودگاه با بدبینی به من نگاه کرده و مورد تفتیش قرار بگیرم. وقتی می‌بینم که زنان مسلمان فقط به جرم پوشیدن حجاب که بخشی از دین آن‌هاست، مورد توبیخ و آزار و اذیت قرار می‌گیرند، قلبم به درد می‌آید.

تحصن دانشجویان

برکناری استاد هاکنیز باعث خشم بسیاری از دانشجویان شده و عده‌ای از دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشکده ویتون نیز در حمایت از هاکنیز در خارج از دفتر فیلیپ ریکن، مدیر این دانشگاه تحصن کردند. آن‌ها با این اقدام خواستار بازگشت استاد هاکینز و عذرخواهی کمیته برکناری شدند.

هاکینز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: من در گفته‌هایم تنها زمینه‌های مشترک میان ادیان ابراهیمی توحیدی را عنوان کردم که بسیاری علمای الهیات سده‌های پیش بدان اشاره کرده بودند.

هاکنیز پیش از تصمیمش برای پوشیدن حجاب از مسئولین مرکز روابط اسلامی آمریکایی در شیکاگو کسب اجازه کرده بود تا مطمئن شود این اقدام او توهینی برای مسلمانان به حساب نمی‌آید و آن‌ها نیز از این اقدام او استقبال کرده بودند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha