شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ قطعا تفرقه از ایجاد جامعه ای مستقل و سرشار از محبت جلوگیری می کند و باعث می شود مسلمانان نسبت به هم کینه بورزند، هیمن عامل باعث شده در کشور نیجریه شیعیان به خاک و خون کشیده شوند ولی هیچ صدایی از جامعه اسلامی برنخیزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اراکی  امروز در مراسم افتتاحیه هفته تمدن نوین اسلامی در جمکران گفت: هدف غایی عالم خلقت عبودیت خداست و انسان نیز برای تحقق این هدف خلق شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولین ماموریت پیامبر اکرم(ص) ایجاد جامعه وسط که دارای شاخصه  های مخلتف می باشد و هدف دوم ایشان ایجاد جامعه جهانی عدل در دنیا است. این دو هدف بزرگ توسط اهل بیت(ع) در هر دوره دنبال شده است.

وی خاطر نشان کرد: عصر ظهور آغاز راه شکل گیری کمال نهایی خلقت است و مرتبه حقیقی برای رسیدن به این امر سه مرحله است که می توان به وحدت آفرینی اشاره کرد چرا که وحدت عامل شکل دهنده هر نظامی است.

وی با ذکر این مطلب که عدل و رفاه از جمله دیگر ساحت های این تمدن سازی است گفت: تحقق همه این ساحت ها در عصر ظهور ولیعصر(عج) امکان پذیر می شود.

آیت الله اراکی اظهار کرد: خداوند چنین مقدر کرده که هر کسی که شهادتین را بر زبان جاری کرد وارد جامعه دینی می شود و در حقیقت وحدت اعتباری برای او شکل می گیرد، وحدت اعتباری همان وحدت تحت لوای قانون است که امور یک شهر را اداره می کند.

وی افزود: شهروندان ابتدایی این شهر معیار وحدت اعتباری را دارند اما این شهر باید به شهری تکامل یافته برسد و این تکامل از سایه نظام ولایی محقق می شود.

آیت الله اراکی بیان کرد: اگر بخواهیم این دنیا تحت ولایت امام معصوم باشد باید همه افراد این جامعه به اقتضای ولایت امام عمل کنند و هیچ بهانه ای برای ترک این اطاعت نداشته باشند چرا که در قیامت مردم با نام امامان خود شناخته می شوند و اسمی از خود ندارند یعنی کسانی ولایت اهل بیت(ع) را دارند با نام آنها مورد خطاب قرار می گیرند.

وی گفت: عشق، محبت و انگیزه های درونی در این جامعه همه به سوی امام حرکت خواهد کرد و این وحدت وحدت حقیقی است که باعث شد سلمان فارسی "منا اهل بیت(ع)" شود.

وی با ذکر این مطلب که تنها با ظهور منجی عالم بشریت درب خزائن آسمان و زمین بر انسان باز می شود  و از این مطلب نتیجه می گیریم، بدون امام زمان(عج) برکات زمین و آسمان پدیدار نخواهد شد لذا همه باید تلاش کنیم در مسیر زمینه سازی ظهور حرکت کنیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب گفت: همه ما در زمینه سازی ظهور نقش آفرین هستیم و نمی توانیم مسئولیت خود را نادیده بگیریم و براساس روایت، یکی از مصائبی که ظهور حضرت را تاخیر انداخته است عدم راز نگهداری شیعیان و افشای اسرار است.

وی در پایان افزود:قطعا این تفرقه از ایجاد جامعه ای مستقل و سرشار از محبت جلوگیری می کند و باعث می شود مسلمانان نسبت به هم کینه بورزند، هیمن عامل باعث شده در کشور نیجریه شیعیان به خاک و خون کشیده شوند ولی هیچ صدایی از جامعه اسلامی برنخیزد و تفرقه افکنان باید بدانند ریختن خون این افراد سخت ترین جنایات است.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha