پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه رهبران الهی همواره بصیرت، استحکام و وفای به پیمان و اطاعت الهی دارند، گفت: نداشتن تقوا، بصیرت و پیمان‌شکنی نتیجه سرافکندگی و ضلالت ملت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران ، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در مراسم چهارمین جایزه جهانی المصطفی(ص) که به مناسبت نکوداشت آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم از علمای بحرین به همت جامعة المصطفی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه شیخ احمد عیسی قاسم اسوه مقاومت است، اظهار داشت: ما امروز گردهم آمده‌ایم تا نکوداشت شخصیتی عالم و بزرگ را در امور جهادی و علمی ارج نهیم.

وی افزود: وقتی به کتاب خدا مراجعه کنیم می‌بینیم، همواره دو ستون مهم برای انقلاب‌های تاریخ وجود داشته، یکی حضور عالمان که وارثان پیامبرند و دیگری حضور رهبرانی که اسوه صبر و علم هستند. اگر رهبران بدون اندیشه باشند، مردم هم به دنبال آنها می‌روند پس اندیشمند بودن مسلمانان و صبر آنها می‌تواند سبب روشنگری جوامع باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب خاطرنشان کرد: رهبر الهی همواره دیدگاه عاقلانه‌ای دارد و با بصیرت جامعه خود را رهبری نموده و به نفع ملت خود گام برمی‌دارد. وقتی درباره شیخ عیسی قاسم سخن می‌گوییم باید بدانیم ایشان فقیهی است که همواره به نفع مردم خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بدون بصیرت و روشنفکری پرچم اسلام را برافراشته نگه دارد، گفت: رهبر باید برای برپا بودن اسلام صبر داشته باشد. مقاومت همواره نشانه صبر و بصیرت است، کسی که صبر می‌کند، پیروزی از آن اوست. صبر ستون مهم قیام‌های الهی بوده و از تقوا می‌آید، تقوا هم حاصل پرهیزگاری است.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: در این بحرانی که جهان اسلام با آن روبه‌روست، صبر می‌تواند کارساز باشد. مردم یمن با صبر و مقاومت و پشتیبانی از رهبر خود همواره به صورت مستحکم ایستاده‌اند، بحرین امروز یک الگو برای جهانیان است. رهبرانی می‌توانند در راستای ترویج مفاهیم اسلامی موفق باشند که آینده‌نگری خوبی داشته باشند و در وقت مناسب بتوانند تصمیمات خوبی را بگیرند. نداشتن تقوا، بصیرت و پیمان‌شکنی نتیجه سرافکندگی و ضلالت ملت‌ها می‌شود. در مقابل رهبران الهی همواره بصیرت، استحکام و وفای پیمان و عهد و اطاعت الهی دارند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه فلسفه این همایش و گردهمایی این است که شعائر الهی برپا شود، گفت: شیخ عیسی قاسم مصداق بارزی برای احیای شعائر الهی است و ایشان هدایتگر و هادی افراد هستند. ما با برپایی مراسم سیدالشهدا صبر، مقاومت و ایستادگی را یاد می‌گیریم که امام حسین (ع) مصداق تمام این‌هاست. با مقاومت و صبر است که راه امام حسین (ع) احیا می‌شود.

وی افزود: شیخ عیسی قاسم یک نماینده در راستای صبر و مقاومت است و ما شک نداریم که این صبر به پیروزی می‌رسد و ما از ایشان و ملت بحرین حمایت می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که پیروزی نزدیک است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha