دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجلیل طلاب قاری هرسین

حوزه/ با حضور مسئولان، طلاب و روحانیون و اساتید برجسته قرآنی، از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین در رشته قرائت قرآن کریم تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از قاریان و حافظان روحانی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین برگزار گردید.

حجت الاسلام محمد راسل در این مراسم، با اشاره به اهمیت و ضرورت فراگیری قرآن کریم و بیان حدیثی از رسول اکرم (ص) اظهار داشت:  بیانات رسول اکرم (ص) نشان دهنده اهمیت یادگیری قرآن کریم و آموزش آن به دیگران است.

این استاد اخلاق اظهار داشت: خلقت قرآن کریم بی هدف و بی تدبیر نبوده، بلکه منبع و سرچشمه ای است که تمامی دستورات و احکام الهی و مسیر سعادت و هدایت بشر در آن گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر قرائت صحیح قرآن، فهم آیات و تفسیر آن ضروری است بیان داشت: جای هیچ گونه ابهامی وجود ندارد که تمسک جستن به آیات نورانی قرآن کریم مسلمانان را از شر شیاطین زمانه و گناهان حفظ خواهد کرد، لذا نسبت به فهم آیات و داستان های قرآن کریم توجه ویژه داشت.

این مسئول یادآور شد: قرآن کریم کانون وحدت مسلمانان جهان  بوده و  قطعأ  همانند زنجیری مسلمانان را به یکدیگر متصل می کند لذا نسبت به پیاده کردن دستورات قرآن باید اهتمام ویژه داشت.

حجت الاسلام راسل تصریح کرد: انس و پیوند با قرآن کریم و برگزاری محافل انس با قرآن در حوزه های علمیه رمز موفقیت و ارتقا طلاب می باشد.

وی با بیان آثار و برکات انس با قرآن کریم تصریح کرد: آرامش روحی از برکات پیوند با قرآن است و قطعأ انسان را از آسیب های اجتماعی و فردی محفوظ نگاه می دارد.

گفتنی است در پایان مراسم از طلاب و روحانیون برتر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین در رشته های قرائت، حفظ و مفاهیم تقدیر و قدردانی شد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha