یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برقراری سنقر

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنقر با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: حفظ وحدت شرط موفقیت و بقا اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن  میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) همواره منادی وحدت بودند و تمامی مسلمانان حول محور رسول اکرم (ص) جمع شده اند.

امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: در صدر اسلام تمامی موفقیت و پیروزی های در سایه وحدت حاصل شده است و قطعأ اتحاد و همبستگی امروز جز بقا و تداوم پیروزی های انقلاب و اسلام می باشد.

وی در ادامه افزود: وحدت از ضروریات در پیشرفت اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای اقتدار بیشتر جهان اسلام و ملت ایران نیازمند وحدت و یکپارچگی میان اقوام هستیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: دشمن تمامی راه هایی که برای شکست و انزوا ایران اسلامی وجود دارد را به کار برده ولی خوشبختانه به موفقیت دست پیدا نکرده است اما تنها حربه ای که با به کار بردن آن می تواند به اهداف شومش نزدیک گردد تفرقه و ایجاد نفرت و عداوت میان مسلمانان است.

حجت الاسلام برقراری یادآور شد: دشمنان از عواملی که در کشورها جزء تفاوت و تفرقه محسوب می شود استفاده می کنند لذا نسبت به حربه های دشمن باید هوشیار بوده و از تاریخ درس بگیریم، امروز فاجعه خونینی که در کشورهای عراق، سوریه، نیجریه و سایر بلاد اسلامی ایجاد می شود از موارد تفرقه به شمار می رود لذا باید به ندای قرآنی و نبوی پاسخگو بوده و لبیک گو باشیم و عامل تفرقه را شناسایی و از خود دور کرده و در برابر دشمنان ید واحد باشیم.

امام جمعه شهرستان سنقر در پایان گفت: در متون دینی شیعه و اهل سنت سرتاسر منادی وحدت بوده و شباهت های فراوانی به چشم می خورد، در توحید، نبوت، محبت اهل بیت علیهم السلام، معاد و در شاخ و برگ های اعتقادات واحد می باشند لذا بر علما و روحانیون این تکلیف واجب است که ارزش ها و اعتقادات اسلام را بر دل های مومنین اهل سنت و شیعه سرازیر کنند تا پیوند میان این دو محکم و از تزلزل پایه های اسلام جلوگیری شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha