یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
از خانه تا بارگاه

حوزه/ یکی از پژوهشگران مشهدی گفت: بزرگ ترین مجموعه پویانمایی جهان اسلام به نام «از خانه تا بارگاه» از متن آثار علامه عطاردی درحال ساخت است.

حجت الاسلام پورحسینی، پژوهشگر علوم دینی در گفتگو  با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به ضرورت داشتن روحیه محققانه و انجام فعالیت های به روز تاکید کرد: پژوهش، زیرساخت فعالیت های حوزوی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد و خوشبختانه این امر در خراسان  محقق شده  و امروز در این حوزه بزرگ ترین مجموعه پویانمایی جهان اسلام به نام «از خانه تا بارگاه» درحال ساخت است.

مسئول موسسه فراگستر محقق افزود: محتوای این کار بزرگ که تا کنون 166 قسمت آن آماده شده، از متن کارهایی مانند آثار علامه عطاردی بیرون کشیده است.

حجت الاسلام پور حسینی تصریح کرد: وقتی محتوا وجود داشته باشد ، می توان برای پیاده کردن آن در قالب های مختلف مانند شعر، فیلم، پویانمایی و... برنامه ریزی کرد.

وی  با اشاره به جایگاه تحقیق و پژوهش در زبان روایات شیعه ، گفت: اگر بدون علم و بینش در مسیری قدم بگذاریم، علاوه بر نرسیدن به هدف، با داشتن هر گامی از آن دورتر می شویم.

این پژوهشگر حوزوی، با بیان اینکه اگر علم را نوری بدانیم که مسیر حرکت ما را روشن می کند باید بدانیم هیچ دانشی نیست که بدون تحقیق و پژوهش راه به جایی ببرد، ابراز داشت:ناگزیریم  در هر فعالیت انسانی که بخواهیم قدمی موثر برداریم باید وادی ژرف نگری و تفکرات عمیق را بپیمائیم.

این پژوهش حوزوی  افزود: «علم و پژوهش بدون بررسی تاریخ گذشتگان میسر نیست. ما باید محققین بزرگ خود مانند علامه عطاردی را بشناسیم و با آثار آن ها آشنایی پیدا کنیم تا از باغ پرثمر آن ها میوه بچینیم.

حجت الاسلام  پورحسینی با اشاره به زحمات گذشتگان  برای احیای معارف دین، گفت: «علمای گذشته ما مسیر را هموار کرده اند. مثلا پژوهش هایی که علامه عطاردی در زمینه مسندسازی انجام داده ، کار را برای یک پژوهشگر فوق العاده ساده کرده است. لذا ما باید نقاط عطف پژوهش های آن ها را شناسایی کنیم و با استفاده از آن ها به تولید علم بپردازیم که اگر این چنین شد دغدغه های رهبری نیز تا حدودی برطرف خواهد شد.

وی افزود: حوزه های علمیه باید بیشتر در عرصه های رسانه ای فعالیت داشته باشند به این دلیل که بهترین محتوا برای کارهای رسانه ای در دل متون دینی گران سنگ ماست.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha