یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام علی غفاری و امام جمعه بهشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از تحصیل بیش از ۴ هزار بانوی در این استان خبر داد و گفت: براساس شاخص استاندارد شورای عالی حوزه (یک طلبه خواهر به ازای هر ۲۵۰ زن) با استاندارها فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از مازندران، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشستی با امام جمعه شهرستان بهشهر، بیان کرد: حوزه علمیه خواهران، در سطح کشور دارای 480 مدرسه در مقاطع سطح2(کارشناسی)، سطح3(کارشناسی ارشد) وسطح4(دکترا) است.

وی ادامه داد: در مازندران نیز 21 مدرسه علمیه خواهران با بیش از 4 هزار طلبه در سطوح 2 و 3 در رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی مشغول به فعالیت می باشند که حدود 3 هزار طلبه در حال تحصیل و بقیه فارغ التحصیل و در مراکز تبلیغی، آموزشی و... فعال هستند. همچنین تلاش می شود که به زودی در مرکز استان زمینه تحصیل طلاب در سطح 4( دکترا) فراهم شود و تعداد رشته های سطح 3 افزایش یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه به وضعیت مدرسه خواهران بهشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مدرسه قدسیه از قدیمی ترین و با سابقه ترین مدارس استان می باشد که از سال 61 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، همچنین با وجود این که بهشهر از جمله شهرهای مذهبی و دارای علمای شاخصی چون حضرات آیات کوهستانی، ایازی، هاشمی نژاد و جباری است، توقع از این مدرسه بیشتر است که هم تعداد طلاب سطح 2 افزایش یابد و هم به زودی سطح 3 در این شهر راه اندازی گردد.

*با استانداردها فاصله داریم

حجت الاسلام غفاری افزود: مدرسه قدسیه بهشهر دارای 283 طلبه است که 137 نفر آنها شاغل به تحصیل و 146 نفر فارغ التحصیل می باشند؛ همچنین 100 طلبه نیز مبلغ و 61 نفر پژوهشگر هستند. البته با توجه به جمعیت 81 هزار نفری بانوان این شهرستان، براساس شاخص استاندارد شورای عالی حوزه (یک طلبه به ازای هر 250 زن)، این مدرسه باید حداقل 325 طلبه داشته باشد. همچنین زمین این مدرسه 500 متر است که بر اساس استاندار حوزه(به ازای هر طلبه 40 متر) باید 5480 متر باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که بیرق دین، معنویت و ارزش های اخلاقی در شهرستانها در دست ائمه جمعه است، ابراز داشت: این بزرگواران به عنوان زعما و معتمدین شهرها باید در رأس امور مدارس علمیه خواهران به عنوان موسس یا رئیس هیات امناء قرار گرفته و بر عملکرد هیات امنا و کادر مدارس نظارت داشته و در همه حال حامی اصلی حوزه ها باشند.

*لزوم افزایش ظرفیت پذیرش طلاب

حجت الاسلام سید عرب علی جباری، امام جمعه بهشهر نیز در این جلسه بیان کرد: اسلام نسبت به مومنین، یک نگاه، بیشتر ندارد و آن هم نگاه علمی و کمالی است.

وی با بیان این که طلاب حوزه های علمیه باید خالصانه و متواضعانه محاسن کلام الهی را برای مردم بازگو کرده و آنان را به وحدت و یکپارچگی دعوت نمایند، ابراز داشت: اگر مردم به درستی می دانستند که همه انبیاء تحت لوای پیغمبر(ص) هستند، دیگر  شیعه انگلیسی، داعش، گروه تکفیری و ... برایشان معنا نداشت.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، افزود: با توجه این که حضور خواهران مبلغه در جلسات خانگی، علمی و تخصصی بانوان جهت آگاهی این قشر نسبت به جنگ نرم دشمن، بد حجابی، مهار افزایش طلاق و... بسیار تاثیر گذار است؛ لذا از هیچ تلاشی در راستای حمایت، تقویت و توسعه مدرسه علمیه خواهران شهرستان بهشهر فرو گذار نخواهیم بود.

وی در پایان، بهشهر را یک شهرستان مذهبی که از قدیم پایگاه علما و طلاب بوده، خواند و گفت: متاسفانه پذیرش طلاب خواهر و برادر در این شهرستان محدود است؛ لذا انتظار می رود فضای مدارس و ظرفیت پذیرش روحانیون بهشهر گسترش یابد، تا شاهد افزایش تعداد طلاب این شهرستان قدیمی و مذهبی باشیم و بتوانیم بهشهر را به جایگاه حقیقی خود در زمینه علم و دین برسانیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha