شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ اکرم الکعبی

حوزه / دبیرکل حرکت النجباء عراق با اشاره به نقش منفی آمریکا در تحولات عراق گفت: آمریکایی ها با سران تکفیری و بعثی جلسه می گذارند، و ضمن حمایت از تروریستها، عملا مانع از پیشروی نیروهای مقاومت اسلامی می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل حرکت النجباء از گروه های مقاومت عراق، امروز در دیدار  با مراجع قم، با اشاره به جدیدترین تحولات در منطقه گفت: گروه های مقاومت،  پیروزی های مختلفی در مقابله با تکفیری های عراق به دست آورده اند، اما آمریکا، نقش سلبی را در این میان ایفا می کند.

وی بیان داشت: گروه های مقاومت که با عنوان «الحشد الشعبی» در عراق فعالیت دارند، بسیاری از شهرها و مناطق را آزاد کرده اند و به خصوص اهتمام ویژه ای برای حمایت از مقدسات همچون حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا داریم و نیروهای ما،  بین کربلا و الانبار حضور دارند و توفیقات چشمگیری داشته ایم.

شیعه و سنی در برابر تکفیری ها

شیخ الکعبی گفت: در حرکت النجباء، نیروهای شیعه و اهل سنت در کنار همدیگر با تکفیری ها مبارزه می کنند زیرا معتقدیم که تروریست های تکفیری ، اساس دین را خدشه دار کرده اند.

وی به نفش منفی آمریکا در عراق اشاره کرد و ابراز داشت: ما در عرض 4 روز شهر بیجی را آزاد کردیم و این موضوع، مایه بی آبرویی تکفیری ها و حامیانشان همچون عربستان و قطر شد و برنامه این بود که نیروهای مقاومت اسلامی به سمت الرمادی نیز حرکت کنند و این شهر را آزاد کنند؛ اما آمریکایی  ها کارشکنی کردند و مانع شدند.

آمریکا، دروغ می گوید

شیخ الکعبی ادعای آمریکا در مقابله با تروریستها را صوری و دروغ دانست و بیان داشت: آمریکایی ها با سران گروه های تکفیری و نیروهای بعثی جلسه می گذارند و از آنها حمایت می کنند و عملا در برابر حرکت نیروهای مقاومت در برابر تکفیری ها کار شکنی می کنند.

تلاش مذبوحانه برای تجزیه عراق

وی افزود: آمریکا با عناوین مختلف و بهانه های گوناگون می خواهد در اوضاع سیاسی و نظامی عراق دخالت کند و با توجه به پیشروی های نیروهای مقاومت، به دنبال تغییر صحنه و شرایط در عراق است. آمریکا به دنبال تجزیه عراق به سه منطقه شیعی، سنی و کرد است و با جدیت این سیاست را دنبال می کند.

مقابله نیروهای مقاومت با نمایندگانی از 120 کشور

دبیرکل حرکت النجباء گفت: از سوی دیگر ترکیه هم وارد موصل شده و نیروهای تکفیری را آموزش می دهد. وی ادامه داد: در شرایط کنونی تروریستها از کشورهای مختلف به منطقه آورده شده اند و مورد حمایت بسیاری از کشورها قرار دارند.

شیخ الکعبی در پایان بیان داشت: در حقیقت نیروهای مقاومت اسلامی در عراق و سوریه با 120 کشور می جنگند و با وجود اینکه طرف مقابل از پول و تسلیحات قابل توجهی برخوردار است، اما نیروهای مقاومت به پیروزی های چشمگیری دست یافته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha