شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدی شریف

حوزه/ سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: تاریخ اسلام نسبت به شخصیت بانوان اهل بیت علیهم السلام کوتاهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی شریف از فضلای حوزه در جمع زائران و مجاورین حرم حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به ویژگی های بانوان نمونه اسلام به خصوص، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: شخصیت کریمه اهل بیت(س)، در تاریخ اسلام نمونه و برجسته  است؛ البته تاریخ اسلام نسبت به شخصیت بانوان اهل بیت علیهم السلام کوتاهی هایی داشته است.

وی از جمله عوامل این مسئله را فضای خفقان برای اهل بیت علیهم السلام و تلاش دشمنان جهت محو آثار این بزرگواران دانست و گفت: زمانی که می خواهیم درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، تحقیق کنیم متأسفانه مطالب زیادی به دست نمی آوریم، هرچند همین منابع اندک تاریخی نشان دهنده جایگاه این بانوست.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام که قم را حرم اهل بیت علیهم  السلام بیان می دارد، و از حضور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خبر می دهد، گفت: این روایت زمانی مطرح شد که حتی امام موسی کاظم علیه السلام، پدر بزرگوار این بانو نیز به دنیا نیامده بودند.

حجت الاسلام شریف ادامه داد: در زیارت نامه این بانو که توسط امام معصوم علیه السلام عنوان شده است، می توانیم حداقل  هایی از مراتب و مناقب این حضرت را درک کنیم. در این زیارت نامه نبی مکرم اسلام و ائمه معصوم علیهم السلام را با عبارت "السلام علیک" مخاطب خود قرار می دهیم.

وی افزود: در این زیارت نامه، نوع ارتباط با اهل بیت علیهم السلام را می آموزیم. در متن زیارتنامه دغدغه خود را مانوس بودن با حضرت در بهشت و قرار گرفتن در زمره این بانو و نیز همراه شدن با اهل بیت(ع) در کنار حوض کوثر و سیراب شدن به دست حضرت علی علیه السلام و سلب نشدن معرفت نسبت به کریمه اهل بیت(ع) را از خداوند متعال استمداد می طلبیم.

وی درباره فرازی از زیارت نامه حضرت، آنجا که عرض می کنیم «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» گفت: بر اساس روایت حضرت امام رضا و امام جواد علیهماالسلام، با زیارت نمودن حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها از اهل بهشت هستیم، بنابراین از این بانو می خواهیم ما را در بهشت شفاعت نماید، نه برای بهشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha