جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران بر لزوم تلاش به منظور شناساندن ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) به آحاد جامعه به خصوص دختران جوان از طریق ابزار هنر و رسانه تاکید کرد.

خانم طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ایام وفات بانوی کرامت اظهار داشت: از آنجا که حضرت از نظر سنی جوان بودند، بهترین الگو برای نسل جوان ما به ویژه دختران جوان به شمار می روند و این طیف سنی بهتر و بیشتر با حضرت هم ذات پنداری کرده و جذب چنین الگوی والایی می شوند.

وی افزود: البته این مساله مستلزم آن است که ما بتوانیم از طریق ابزارهای هنری و رسانه ای همچنین برگزاری همایش ها و میزگردهای جذاب به صورت پرسش و پاسخی این زمینه را برای نسل جوان به خوبی فراهم کنیم.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت فاطمه معصومه(س) از نظر علمی و معنوی و نیز فضایل اخلاقی در درجات بالایی قرار داشتند، گفت: وقتی ما به زیارت حضرت معصومه (س) می رویم، باید بکوشیم که این زیارت با شناخت باشد و به طور خاص سبک زندگی حضرت را مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز به شدت نیاز است که برای نسل جوان زنان جامعه ما ، الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) به خوبی معرفی و تبیین شوند و البته باید توجه داشت که ما فراتر از کارهای شعاری و بحث های ثقیل و کم فایده باید مسایل کاربردی و جذاب را بیان کنیم که برای عامه مردم نیز قابل فهم و استفاده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha