یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل

حوزه/ امروز وهابیّت، و گروه جنایت پیشه داعش تمام برنامه‌هایشان را تخریب عتبات و اماکن متبرکه قرار داد؛ چرا فهمیده اند که اینها مراکز توحید می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در جمع زائران حضرت معصومه(س) با اشاره به فضیلت  زیارت اهل بیت (ع) اظهار داشت: زیارت وقتی با پای پیاده انجام شود، ثوابش خیلی زیاد است و  در بیان همین امر روایت «أفضل الأعمال أحمزها» یک دلیل بسیار خوب برای این کار است همانطور که ثواب پیاده رفتن به کربلا و نجف و مکه روایات های در دین مبین اسلام امده است

وی در ادامه افزود: مرحوم سید عبدالهادی شیرازی از مراجع بزرگ شیعه وقتی به قم آمده بودند و می‌خواستند به دیدن مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بروند یک مقدار از راه را با درشکه رفتند، و مابقی راه را فرمودند: می‌خواهم پیاده بروم تا ثواب این دیدار مضاعف شود، و این یک امر روشنی می باشد و  نباید کسی تردید کند در اینکه استحباب و رجحان دارد.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که یکی از جلوه‌های عظمت حضرت معصومه(س) در این است که زیارتنامه‌ی او از امام رضا(عليه‌‌السلام) می باشد، ابراز داشت: در میان امامزادگان تنها زیارتنامه‌ای که از امام معصوم رسیده، مربوط به حضرت معصومه(سلام الله علیها) است، و تعبیراتی در این زیارتنامه وجود دارد، «إنّ لکِ عندالله شأناً من الشأن»  ، حضرت رضا(عليه‌‌السلام) می‌فرماید برای تو در نزد خدا شأن عجیب و والایی است.

اهمیت توسل در مکتب تشیع

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در ادامه، اظهار داشت: در مقام توسل به مقام شفاعت حضرت در این زیارتنامه اشاره می‌شود و بسیاری از تعابیری را که در زیارتنامه‌های ائمه معصومین(ع) می باشد در این زیارتنامه دیده می شود، لذا روايتي از امام صادق(عليه السلام) در مورد زيارت قبر بي‌بي وارد شده به اين مضمون كه هر كس صاحب اين قبر را زيارت كند، اهل بهشت خواهد شد. از امام هشتم(عليه السلام) نيز نظير اين تعبير وارد شده است. از امام جواد(عليه السلام) نيز وارد شده که «من زار عمّتي بقم فله الجنّة». اينها روشن است و در اين معنا ترديدي وجود ندارد كه زيارت اين قبر، يكي از توفيقات بزرگي است كه هر روز براي ما حاصل است، و آثار فراوان دنيوي و اخروي دارد

 وی با اشاره به بیان اهمییت توسل در مکتب تشیع پرداخت و  اظهار داشت: وهابيت که با اساس اسلام و عقل مخالف هستند، بايد بفهمند توسل، استمداد از قبور ائمه طاهرين و قبور علما مطلبي نيست كه با آمدن شيعه به وجود آمده باشد، بلکه اين قضيه‌اي است كه در تاريخ نقل شده است.

 وی به خاطره ای از مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی  در رابطه با جایگاه توسل اشاره و خاطرنشان ساخت: پدرم فرمودند؛ آيه‌ شريفه تطهير برايم ابهاماتي داشت، به همين جهت، يك زماني به حرم مشرّف شدم و به حضرت عرض كردم در اين تشرّف هيچ حاجتي ندارم، جز اين که كمك كنيد تا اين آيه شريفه را بفهمم و به سؤالاتم در رابطه با اين آيه جواب داده شود؛ بعد از اينكه به منزل آمدم، از همان لحظه بعد از تشرّف، نكات بسيار خوبي براي حل آن سؤالات در ذهنم خطور كرد و مجموعه‌ آن كتابي به اسم «آية التطهير» شد.

خرید خانه 45 هزار تومانی با پنج تومان

استاد حوزه در ادامه با بیان خاطره ای از مرحوم آيت الله احمدي ميانجي اظهار داشت: ايشان مي گفت: يکي از طلاب مدتي در قم بود، خانه هم نداشت، مجبور شد برود بيرون از قم زندگي كند. روزي به حرم مشرّف شد و به حضرت عرض كرد بي‌بي جان ما به عنوان سرباز امام زمان در قم حضور پيدا كرديم؛ من مي‌خواهم خانه‌ام كنار شما و نزديك شما باشد نه بيرون و خارج از قم! به حضرت متوسّل شد. ايشان مي‌گفت: اين طلبه وقتي از حرم بيرون آمد، آقايي به او رسيد و پنج تومان به او داد و گفت اين پنج تومان را بگير، برو به فلان خانه در فلان محله و آن خانه را بخر. من هم پول را گرفتم و پيش خودم گفتم با پنج تومان شايد ده تا نان هم ندهند، چطور مي‌شود خانه خريد؟! با اين حال، به آن محله رفتم و درب همان خانه را زدم كه خانه بزرگي بود. تعجب كردم؛ به آن حاجي گفتم: من مي‌خواهم خانه تو را بخرم. آن حاجي بدون اينكه از من سؤال كند، گفت: قيمت خانه من 45 هزار تومان است. گفت: من رويم نشد كه مطرح كنم با چقدر پول آمدم اين خانه را بخرم. از منزل بيرون آمدم. آن حاجي آمد دنبال من و گفت: به همان پنج توماني كه ديروز به تو دادند به تو مي‌فروشم.

زیارت اهل بیت(ع) زمینه ساز توحید در اعماق وجودی آدمی می باشد

عضو جامعه مدرسین اذعان داشت: زیارت‌ها همه برای رسیدن به توحید است، که دشمنان شیعه این مطلب را نفهمیدند یا  برای لجاجتی که با شیعه دارند  آن را کتمان می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این زیارت‌ها باید توحید انسان را قوی کند لذا اگر عبادات ما بخواهد مورد قبول خدای تبارک و تعالی گردد، باید به امضا و تأیید ائمه(ع) برسند، و در رأس همه‌ی عبادات، ولایت ائمه معصومین(ع) قرار دارد،که اگر ما ولایت شان را نپذیرفته باشیم ، عبادات ما مورد قبول خداوند واقع نمی‌شود.

استاد حوزه توجه به اماکن متبرکه را امری مهم دانست و اظهار داشت:امروز وهابیّت، و این گروه جنایت پیشه داعش تمام برنامه‌هایشان را تخریب عتبات و مراقد متبرکه  قرار داده‌اندچرا رؤسا و سرکردگان آنها فهمیدند که اینها مرکز توحید می باشند،

وی در ادامه افزود: مرقد های اهل بیت (ع) مراکز حریّت و انسانیت و مراکز دفاع از مظلوم است. و لذا انسان موحد زیر بار ظالم نمی‌رود و خودش هم ظلم نمی‌کند، حق کسی را نمی‌خورد، اگر کسی حق دیگری را می‌خورد برای این است که توحید ندارد، فکر می‌کند کسی حسابرسی نمی‌کند و کسی نمی‌بیند

عضو جامعه مدرسین خاطر نشان ساخت:ما باید در درجه اول قدر اين قبر مطهر و اين حرم مطهر را براي اعتلاي معنوي خودمان بدانيم؛ و در درجه دوم، براي اعتلاي علمي خودمان، و در درجه بعد، مشكلات مادي و دنيوي را حل کنيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha