یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
 آیت الله جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکزفقهی ائمه اطهار علیهاالسلام گفت: امروز برخی از شبکه های ماهواره ای منتسب به شیعیان به دنبال تحریف امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار جمعی از بسیجیان سازمان ها و ادارات استان تهران، اظهارداشت: امروز شبکه های مختلف با اسم شیعه و بعضا با اسم ائمه اطهار(ع) در راستای تحریف امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) برنامه سازی و جهت دهی افکار عمومی را به عهده دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: متاسفانه امروز این شبکه های ماهواره ای دست به اقدامات گسترده و مشابهی به منظور تغییر افکار عمومی مردم جهان برداشته، تعریفی متفاوت از امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) را در جهان ترویج می کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد : تفرقه افکنی رسالت دیگر چنین شبکه های ماهواره ای است که علی رغم تاکید و سفارش ائمه معصومین علیهاالسلام نسبت به وحدت و عدم تفرقه در جهان اسلام، این شبکه های ماهواره ای فعالیتی گسترده را در این خصوص آغاز کرده اند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: آنچه در طول تاریخ به وقوع پیوسته و مورخان ثبت کرده اند وجود تحریف در طول تاریخ بارها ایجاد شده؛ ولی آنچه در هیچ زمانی رخ نداده و امروز ما با آن دست به گریبان هستیم، مساله تحریف امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) می باشد.

وی تاکید کرد: همه باید هوشیار و آگاه به این مسائل باشیم تا در گرداب این آسیب نیافتیم و تنها رمز موفقیت و ایمن بودن افراد پیروی و تبعیت از ولایت فقیه و رهبری زمان است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه هر چه زمان در حال گذر است، انسان بیش از پیش به عظمت این انقلاب و ریشه دار بودن حرکت جاودانه امام خمینی(ره) پی می برد، اظهارداشت:  امروز انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت دینی به عنوان الگو و ملجع برای مردم جهان تبدیل شده به طوری که این انقلاب همه معادلات سیاسی ابرقدرت  های شرق و غرب را بر هم زده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهارعلیهم السلام ادامه داد: حضور بدون تشریفات رئیس جمهور روسیه و هدیه قرآن نفیس به مقام معظم رهبری نمونه ای دیگر از عزت و عظمت انقلاب اسلامی را در بر دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: اگر عده ای از کشورهای جهان صدها سال تلاش کردند، عربستان سعودی را محور کلام اسلام و قرآن معرفی کنند، امروز به این مهم پی برده اند که جمهوری اسلامی ایران با مکتبی شیعی برگرفته از سیره علمی و عملی ائمه اطهارعلیهم السلام محور اسلام و مکتب تشیع است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی اسلام و پیام رسان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دنیا شناخته شده است و این بستری بود که امام خمینی(ره) در سال 57 آغاز نمودند و رهبر معظم انقلاب علمدار این حرکت حسینی می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کردو گفت: این حرکت عظیم طی سال های اخیر قیامتی را به نوبه خود برپا کرده که چشم جهانیان را به خود خیره می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: یکی از مباحث خیلی مهم روایی و اعتقادی ما بحث زیارت امام حسین(علیه السلام) می باشد که روایات و ابواب متعددی را محدثین بزرگ ما برای این زیارت مطرح کرده‌اند، این زیارت دارای ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی  اعتقادی است که باید بگویم بعد سیاسی این مهم بر دیگر ابعاد آن برتری دارد.

وی بیان داشت: نکته دوم که به نکته اول مرتبط است این که جنبه سیاسی بودن زیارت امام حسین(علیه السلام) بر جنبه عبادی بودنش غلبه دارد، ائمه(ع) در روایا افراد را به زیارت امام حسین ترغیب می کنند، تا موجب سرور رسول خدا(ص) و خشم دشمنان ما شويد.

استاد حوزه علمیه قم اظهارداشت: اما بعد سیاسی‌اش اين که اگر کعبه محور و قطب برای اظهار توحید و نفی شرک است، قبر مطهر امام حسین(علیه السلام) هم قطب پیوند با رسول خدا (ص) و همه اهل‌بیت و ائمه معصومین(ع) و نیز محور اظهار بغض، کینه و دشمنی با دشمنان اهل‌بیت(ع) است. امیدواریم آنهایی که موفق به حضور در اين مراسم هستند به احسن وجه حضرت را زیارت کنند و به نيابت از کسانی که موفق نشدند، برای آنها هم زیارت کنند.

انتهای   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha