پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
قرآن کریم

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: ۳۷۰ طلبه در مرحله مدرسه‌ای مسابقات قرآن کریم حوزه مازندران شرکت کردند که ۴۷ نفر آنان به مرحله استانی راه یافتند.

خانم ساروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با اعلام این خبر گفت: مسابقات جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می گردد که در مسابقات مدرسه ای حوزه مازندران، 370 نفر در رشته های حفظ، قرائت، تبیان، اشراق و نسیم با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: در این مسابقات، 109 نفر در رشته نسیم، 72 نفر در رشته تبیان، 48 نفر رشته اشراق و 141 نفر در رشته قرائت از مدارس علمیه خواهران مازندران شرکت نمودند که 8 نفر در رشته نسیم، 9 نفر در تبیان، 10 نفر در اشراق و 20 نفر در قرائت و در مجموع 47 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: زمینه سازی جهت افزایش انس طلاب با قرآن مجید، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادهای طلاب در زمینه علوم قرآنی، تأمین برخی از نیازهای طلاب در زمینه آشنایی با مفاهیم عمیق قرآن، توسعه فرهنگ غنی قرآن در سطح عالی بین طلاب و هماهنگ سازی فعالیت‌های قرآنی در مدارس، از جمله  اهداف برگزاری این مسابقات در مدارس علمیه خواهران می باشد.

ساروی در پایان خاطر نشان کرد: مرحله استانی جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران، 10 بهمن سال جاری برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha