پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام حسن غزالی - اصفهان

حوزه/ مسئول هشتمین دوره از مسابقات قرآن کریم حوزه اصفهان از شرکت ۱۸۰۰ نفر از طلاب و خانواده های آنان دراین دوره از مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن غزالی، عصر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه علمیه اصفهان ویژه طلاب و خانواده های آنها، با اعلام این خبر گفت: این دوره از مسابقات، روز های چهارشنبه و پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال طلاب و خانواده آنها از این دوره از مسابقات گفت: در دوره هشتم مسابقات قرآن شاهد افزایش سه برابری حضور طلاب و خانواده آنها نسبت به سال گذشته هستیم

مسئول برگزاری هشتمین دروه مسابقات قرآن کریم حوزه اصفهان خاطرنشان کرد: طلاب و خانواده آنها در این دوره از مسابقات در رشته های قرائت، حفظ کل، ده جز، بیست جزء، حفظ موضوعی، اذان و ...، در شش مقطع سنی و تحصیلی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حجت الاسلام غزالی با بیان اینکه برای اولین بار در این دوره از مسابقات، طلاب و روحانیون در رشته فراز خوانی که تقلید قطعه کوتاهی از قرائت اساتید مصری و همچنین رشته خطابه خوانی قرآنی(منبر کوتاه قرآنی) شرکت کردند.

مسئول برگزاری هشتمین دروه از مسابقات قرآن حوزه اصفهان یاد آور شد: نفرات برتر این دوره از مسابقات در 7 رشته به مرحله کشوری مسابقات قرآنی حوزه های علمیه راه پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مرحله شفاهی هشتمین دوره مسابقات قرآن، 1166 نفر شرکت کردند و بالغ بر 700 نفر در مرحله تفسیر قرآن کریم که در اردیبهشت سال 1395 برگزار می شود، به رقابت خواهند پرداخت

حجت الاسلام غزالی ابراز کرد: به منظور تقویت بنیه قرآنی طلاب و خانواده های آنها، دوره های آموزشی در طول سال برگزار می شود که از آن جمله می توان به آموزش های تخصصی صوت، لحن و تجوید در مرکز آموزش های فرهنگی قرآنی حوزه اصفهان اشاره کرد.

برپایه این گزارش، در اختتامیه این مسابقات، پیام آیت الله العظمی مظاهری نیز قرائت شد.

انتهای پیام 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha