سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سی حمید علوی آزیز

حوزه/ يكي از نقاط قوت مدارس علميه، استادپروري و استفاده از طلاب موفق براي تدريس سطوح پايين‌تر است، اما در اين زمينه نبايد از حضور و استفاده از اساتيد با سابقه نيز غفلت كرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سيدحميد علوي آزيز، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان در نشست ماهانه مديران مدارس مشهد، در مدرسه علميه موسوي نژاد، با اشاره به آمار اساتيد حوزه خراسان در سطح يك و اينكه براي هر 6 طلبه يك استاد وجود دارد، گفت: بخشي از اساتيد سطح يك اساتيد ضمن‌تحصيل هستند، يعني طلاب موفق كه در كنار تحصيلشان در اين سطح، به امر تدريس هم مشغول شده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان افزود: يكي از نقاط قوت مدارس علميه، استادپروري و استفاده از طلاب موفق براي تدريس سطوح پايين‌تر است، اما در اين زمينه نبايد از حضور و استفاده از اساتيد با سابقه نيز غفلت كرد.

 وي همچنین، يادآور شد: يكي از مصوبات اجلاسيه سراسري مديران، پايين‌آوردن سطح اتكا به درآمدهاي ناپايدار دولتي بوده كه در اجلاسيه سال آينده گزارش عملكرد هر مدرسه در اين زمينه نيز بررسي خواهد شد.

برپایه این گزارش، از مسائل طرح‌شده در جلسه ماهانه مدیران مدارس حوزه خراسان می توان به لزوم برنامه‌ريزي بهتر براي پذيرش طلاب از طريق  ارتباط با مساجد اطراف مدرسه، نظارت بيشتر مديران بر عملكرد اساتيد و كادر آموزشي مدرسه و حضور فعال در مدرسه، لزوم برگزاري چند جلسه در سال با والدين طلاب و ارائه گزارش تحصيلي طلبه و معرفي اساتيد مدرسه به آن‌ها، برنامه‌ريزي بيشتر و دقيق‌تر در مدارس علميه  خوابگاهي ، برنامه ريزي جهت شركت فعال طلاب و اساتيد مدارس سطح يك در برنامه‌هاي عمومي حوزه علميه، رسيدگي به وضعيت  طلاب غيررسمي، تبيين وظايف مسئول پژوهش مانند برگزاري ديدارهاي علمي، برگزاري مهارت هاي پژوهشي ورسيدگي به  وضعيت كتابخانه، صرف زمان بيشتر براي پذيرش طلبه و عدم‌اكتفا به آزمون حوزه ، بازنگري در برنامه آموزشي و پيش بيني برخي متون و سرفصل هاي جديد ... اشاره کرد.

 موضوعات مطرح شده در اين جلسات در بخش‌هاي مختلف اجرايي مثل پذيرش طلبه، امور اساتيد، انتقال طلاب و .... در كميسيون هاي مربوطه پيگيري مي شود .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha