شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حضور گسترده و حماسی مردم در انتخابات ، نشانه عزت و مدنیت بالای ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرازهایی از فرمایشات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم با ایشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این بیانات به طور خاص اصل عزت بین المللی ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران را در عرصه انتخابات مطرح کرده و فرمودند برای خلق حماسه ای بزرگ بار دیگر ملت بزرگ ایران همه پای صندوق های رای حضور پیدا کنند.

وی افزود: به فرموده ایشان حتی آنان که انقلاب و رهبری را قبول ندارند پای صندوق های رای بیایند و این تاکید معنایش همان به نمایش گذاشتن عزت و اصالت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: بی شک حضور چشم گیر و حماسی ملت در عرصه انتخابات علاوه بر آن که نشانه تمدن و فرهنگ عظیم ایرانی و اسلامی است، حرکتی در مسیر تقویت امنیت ملی کشور به شمار می رود.

وی با بیان این که معیار در رای دادن در انتخابات، عمل به حجت شرعی و عقلی است، گفت: نکته مهم دیگری که در بیانات مقام معظم رهبری وجود داشت، بحث تکیه بر عنصر معنویت است به این معنی که همه واجدین شرایط به هر کسی که رای می دهند باید بر اساس حجت شرعی باشد به این جهت که انسان به سلامت و دیانت و صلاحیت فرد مورد انتخاب وثوق و اطمینان کامل پیدا کند، حال در واقع این چنین باشد یا نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب حتی راه وثوق به صلاحیت فرد مورد انتخاب را نیز نشان دادند به این معنا که به هر حال معیار اطمینان به صلاحیت اشخاص برای بسیاری از افراد ، لیست است و آن لیستی که افراد اصلح را معرفی کرده مهم است که وابسته به چه جریان و تفکر و گرایش سیاسی و فکری باشد.

وی افزود: در واقع انسان اگر از تهیه کنندگان آن لیست اطمینان پیدا کرد می تواند به آن رای دهد و این حجت شرعی است.

عضو جامعه مدرسین در خاتمه گفت: نکته چهارم هم این که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد اصیل حوزوی و علمی همواره در طول تاریخ انقلاب و برگزاری انتخابات برای خبرگان لیست داشته و چنان که امام فرموده اند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورد وثوق و اطمینان مردم است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha