چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ اعزام اساتید اخلاق و مشاور به مدارس علمیه استان و راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاب از موارد مطرح شده در نشست معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان، در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان به جهت همفکری و تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های پیش روی این معاونت برگزار شد.

اعزام اساتید اخلاق و مشاور به مدارس علمیه استان از سوم بهمن‌ماه

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در این نشست از اعزام اساتید اخلاق و مشاور به مدارس علمیه استان خبرداد و گفت: اعزام‌ها از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، که در این خصوص مدیران و معاونین مدارس می بایست قبل از برگزاری این دوره ها، جلسه ای توجیهی در راستای بیان نیازها و اقتضائات مدرسه، با استاد مربوطه داشته باشند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود استاد اعزامی جلسه ای عمومی با طلاب پایه اول داشته باشد، که این جلسه با رویکرد بازگویی اهداف و آرمان‌های حضور طلبه در حوزه می‌تواند در راستای پیشگیری از افت انگیزشی طلاب جوان مؤثر باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تعداد اساتید اخلاق و مشاوره اعزامی به مدارس علمیه، اظهار داشت: حجج اسلام حصاری، قدوسی و عزیزی، 3 استاد مشاوره بوده و حجج اسلام وطن‌خواه، ماندگاران و سعیدی، 3 استاد اخلاق اعزامی از قم به مدارس علمیه هستند که سوم بهمن ماه فعالیت خود را آغاز می کنند.

همچنین در ادامه این نشست، معاونین تهذیب مدارس علمیه استان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود و نقد جلسات اخلاق و مشاوره در مدارس علمیه پرداختند که از آن میان می‌توان به مواردی همچون «کوتاه بودن زمان حضور اساتید در مدارس»، «موردتوجه قرار گرفتن محتوای مشاوره‌ها»، «گردشی بودن حضور اساتید در مدارس جهت بهره‌گیری هرچه بیشتر طلاب»، «هماهنگی مشاوران با معاونین تهذیب مدارس در بهتر و بیشتر کمک‌رسانی به طلاب»، «مطرح کردن مسائل نو و متناسب با نیاز امروز طلبه توسط اساتید» و... اشاره کرد.

راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاب

حجت‌الاسلام بزرگیان در ادامه از راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاب در هفته اول بهمن‌ماه خبر داد و اظهار داشت: جلسات مشاوره به‌صورت هفتگی و بر اساس درخواست طلاب که از طریق سامانه پیامکی و یا معاونین تهذیب دریافت می‌شود، برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

اما موضوع دیگری که در ادامه این جلسه موردبررسی و همفکری قرار گرفت نقش فعالیت‌های تهذیبی در تحقق تمدن نوین اسلامی بود که در ادامه معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود در این زمینه پرداختند و از آن میان می‌توان به تشکیل اتاق فکر و ترسیم نقشه راه در جهت ایجاد دغدغه در میان طلاب برای تمدن سازی نوین اسلامی و راهکارهای الگوسازی کشور اسلامی و معرفی الگوی اسلامی به جهان در راستای تمدن سازی نوین اسلامی اشاره کرد.

برگزاری دوره «آشنایی با مبانی تفکر دینی» ویژه طلاب استان خوزستان

لازم به ذکر است در پایان این جلسه، در خصوص نحوه اجرای دوره «آشنایی با مبانی تفکر دینی» مباحثی مطرح شد که حجت الاسلام بزرگیان، بابیان اینکه برگزاری دوره آشنایی با مبانی تفکر دینی به طلبه شاکله‌ای مناسب و مفید در بایدها و نبایدها و به‌تبع آن هست ها و نیست‌ها می‌دهد، عنوان کرد: به یاری خداوند متعال، با فراهم شدن شرایط این دوره، 15 و شانزدهم بهمن با حضور اساتیدی از قم شروع دوره خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha