شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ اجلاسیه معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان با محوریت بررسی برنامه و کلاس‌های دوره میثاق طلبگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با محوریت بررسی دوره میثاق طلبگی، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه  استان خوزستان، در این نشست،‌به بیان گزارشی از نحوه اجرای دوره میثاق طلبگی در قم خبرداد و اظهار داشت: در این دوره که به مدت یک هفته در مجتمع نور سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود، می‌بایست همه سرگروه‌های تربیتی مدارس علمیه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به تعداد مدارس شرکت کننده در طرح میثاق طلبگی، گفت: در این دوره، داوطلبانی از 20 مدرسه علمیه سطح استان شرکت می‌کنند که این تعداد مدارس در سه دوره تقسیم‌بندی شده‌اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، به وظایف سرگروه‌های تربیتی دوره میثاق طلبگی اشاره کرد و افزود: کار این‌ها، ارتباط با داوطلبین و بیان نکات تربیتی و انتقال بهتر مطالب و همچنین شناسایی استعدادهای برتر است تا إن شاءالله بتوانیم برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای تقویت بنیه تهذیبی طلاب جدیدالورود انجام دهیم.

حجت‌الاسلام بزرگیان، با بیان این‌که هر 7 مدرسه علمیه در یک دوره قرار می‌گیرند، گفت: هر دوره، یک مدیر دوره داشته و هدف اصلی از تشکیل این سه دوره، اجرای هرچه بهتر و منظم‌تر برنامه‌های اصلی و جانبی طرح میثاق طلبگی است.

وی با اشاره به برنامه و کلاس‌های دوره میثاق طلبگی، اظهار داشت: اجرای کلاس‌های درسی روزانه، برنامه میثاق با شهدا، برگزاری همایش جهان اسلام و رسانه، زیارت حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران و همچنین دیدار با برخی از علمای بزرگ، بخشی از برنامه‌های این دوره می‌باشند.

لازم به ذکر است، در پایان این اجلاسیه هر کدام از معاونین تهذیب مدارس علمیه، به بیان نظرات و پیشنهادات خود، نسبت به برنامه‌های مطرح شده پرداختند و در پایان نیز، طرحی کلی در خصوص چگونگی اجرای کلاس‌های دوره میثاق طلبگی مطرح و تصویب شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha