جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، ریشه استقلال ایران اسلامی را در دیانت مردم دانست و گفت: گفت: روحانیت جایگاه ویژه‌ای در تأمین استقلال و حفظ امنیت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی، در جمع مدیران ادارات شهرستان بیرجند گفت: دیانت و ایمان ما ریشه در شاگردی در محیط‌های طلبگی و حضور در محضر علمای بزرگ دارد و این میراث کهنی است که از علما و بزرگان دین برای ما مانده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخاسته از روحانیت است و رهبری این نهضت را یک مرجع تقلید و فرزندی از حوزه بر عهده داشت، عنوان کرد: اسلامیت نظام به روحانیت بستگی دارد و روحانیت هستند که اسلامیت نظام را جهت داده و هدایت می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امروز استقلال ما به خاطر دین مردم است و اگر مردم مؤمن نباشند، این سختی‌ها را تحمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت اعتقادات مردم و باورهای دینی را گسترش می‌دهد، ادامه داد: روحانیت جایگاه ویژه‌ای در تأمین استقلال و حفظ امنیت دارد و سالم بودن بسیاری از مناطق، ریشه در تلاش های روحانیت همان منطقه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده، در مناطقی که ایمان مردم پایین‌تر باشد، آمار جرایم نیز بالاتر می‌رود که ریشه در ایمان مردم و فاصله گرفتن از ارزش‌های اسلامی دارد.

وی بیان کرد: در ماه‌های رمضان، محرم و صفر که عده‌ای از روحانیون به تبلیغ می‌روند و آیات قرآن را برای مردم بیان می‌کنند آمار بزه پایین می‌آید که نشان می‌دهد روحانیت اگر باشد و کلام و پیام خدا را ارائه کند زندگی ما سالم‌تر می‌شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ابراز داشت: اگر بخواهیم فرزندان سالمی داشته باشیم، در کنار فعالیت‌های فرهنگی که در سطح جامعه صورت می‌گیرد باید روحانیت در جامعه پویا و فعال باشد.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی که دشمنان با همه ابزارهایشان به میدان آمده‌اند تا بر فرهنگ دینی ما تأثیر بگذارند، لذا ضرورت دارد از طلاب و روحانیون به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با دشمن، حمایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: امروز با هجوم گسترده وهابیت مواجه هستیم و همه امکانات خود را به کار برده و از حمایت‌های استکبار برخوردار هستند، در این شرایط حمایت از طلاب ارزش چند برابر دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از طلاب به دلیل زی طلبگی، مشکلات خود را بیان نمی‌کنند، ولی ما وظیفه داریم که با آنها همراهی و همدلی کنیم و مشکلات آنان را شناسایی کرده و برای حل مشکلاتشان اقدام کنیم تا جامعه سالم و امنی داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پایان گفت: طلاب و روحانیون سربازان امام زمان(عج) هستند و در روایات داریم که خدمت به همه مردم خوب است، اما خدمت به علما ارزش بیشتری دارد.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha