سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام اکبری - مرکز خدمات

حوزه/ رئیس موسسه مسکن طلاب و روحانیون مرکز خدمات حوزه از تشکیل شورای سیاستگذاری مسکن طلاب در استان ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بیرجند، حجت الاسلام اکبری، در جلسه مشترک رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با مدیران ادارات و ارگان‌های استان خراسان جنوبی، در بیرجند بیان کرد: بازگشت طلاب و روحانیون به موطن خود و استقرار در بین مردم و همچنین جلوگیری از تمرکز آنان در یک منطقه از رویکردهای اصلی مرکز خدمات است.

وی با بیان اینکه دستیابی به این هدف با همکاری تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها امکان‌پذیر است، گفت: مراجع عظام تقلید نیز بر هجرت طلاب تأکید دارند.

رئیس موسسه مسکن طلاب و روحانیون ادامه داد: مسئله مسکن می‌تواند به توزیع روحانیون در مناطق مختلف کمک شایانی کند و بدین منظور مرکز خدمات با توجه به رویکرد جدید، طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون را تدوین کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فصول طرح جامع مسکن طلاب، عدم تمرکز با نگاه مسجد محوری است، گفت: بر اساس این طرح، مرکز خدمات برای طلاب در مناطق مختلف و در کنار مساجد اقدام به ساخت مسکن می‌کند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: بر اساس این طرح هرقدر مناطق محروم‌تر و طلاب فعالیت‌های فرهنگی قابل‌توجهی داشته باشند از امکانات و امتیازات بیشتری برای ساخت مسکن برخوردار خواهند شد.

وی به تشکیل شورای سیاست‌گذاری مسکن در استان‌ها اشاره کرد  و افزود: این شورا با حضور مدیر حوزه استان، مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، اوقاف، مرکز خدمات و معاون عمرانی استانداری تحت اشراف نماینده ولی‌فقیه و استاندار تشکیل می‌شود و نقش هماهنگ‌کننده در استفاده از ظرفیت‌های استانی را دارد.

رئیس موسسه مسکن طلاب و روحانیون بیان کرد: امیدواریم بتوانیم پس از تشکیل این شورا در استان خراسان جنوبی، مشکل مسکن طلاب و روحانیون استان را حل کنیم تا آنها از قم و مشهد به استان مهاجرت کرده و به تبلیغ دین مبین اسلام در موطن خود بپردازند.

وی در پایان تأکید کرد: در شرایطی که نظام با انواع بحران‌ها روبه‌رو است و همه دشمنان در تلاش برای نفوذ فرهنگی بر کشور ما هستند، وظیفه حمایت از روحانیت دوچندان می‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha