سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طلبگی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، احساس مسئولیت، خدمت به مردم و پاسخگویی به شبهات را از ویژگی‌های طلبگی دانست و افزود: دوران طلبگی و جوانی، شب قدر زندگی طلاب به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در ادامه برنامه های سفر مسئولان این مرکز به خراسان جنوبی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه رضویه بیرجند، با تاکید بر این که طلاب باید قدر دوران جوانی خود را بدانند، گفت: دوران جوانی، اوج شکوفایی استعداد های هر فرد است و باید از این دوران به بهترین شکل ممکن استفاده شود، چون دورانی است که دیگر باز نخواهد گشت.

وی ادامه داد: دوران طلبگی بسیار مهم است و هر آنچه شما در آینده خواهید داشت و بیشترین چیزی که یاد خواهید گرفت، در همین دوران است.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه کار طلاب بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: طلاب با قرآن، نهج‌البلاغه، سخن علما و بزرگان سرو کار داشته و دغدغه دین دارند و باید قدر طلبگی را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، احساس مسئولیت، خدمت به مردم و پاسخگویی به شبهات را از ویژگی‌های طلبگی دانست و افزود: دوران طلبگی و جوانی، شب قدر زندگی طلاب به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: امروز نسل جوان و امت اسلامی دچار خطراتی است و طلاب و روحانیون باید خود را برای مقابله با این خطرات و مشکلات و دستگیری از مردم آماده کنند و بدانند که مشکلات در آینده به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه ایستادگی در برابر مشکلات نیازمند تجهیز علمی است، خطاب به طلاب گفت: امکانات موجود بسیار کم است، ولی بدانید که توانمندی شما می‌تواند بر کمبود امکانات غلبه کند و این کمبودها نباید بهانه‌ای برای عدم پیشرفت باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از علما و بزرگان از امکانات کافی برخوردار نبودند، ولی با استفاده از توانمندی‌هایشان توانستند به موفقیت دست یابند.

برپایه این گزارش، در این مراسم از طلاب ممتاز مدرسه علمیه رضویه توسط حجج اسلام و المسلمین رحیمیان و میراحمدی، رئیس اداره امور استان‌های مرکز خدمات حوزه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha