دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که علما خدمتگزاران دین رسول‌الله(ص) و قرآن هستند، گفت: احترام به علما، تکریم رسول‌الله(ص) است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، عصر امروز در جلسه مشترک رئیس و مدیران مرکز خدمات با اساتید، مدیران و مبلغین طرح هجرت استان خراسان جنوبی که در سالن جلسات دفتر امام جمعه شهرستان بیرجند برگزار شد گفت: خداوند جلساتی که علمای شیعه و سنی با وحدت در کنار هم می‌نشینند را دوست دارد و ما باید قدر این وحدت را بیشتر بدانیم.

وی با اشاره به جایگاه علمای دین، بیان کرد: احترام علما، تکریم رسول‌الله(ص) است و خداوند این سعادت و توفیق را به علمای دین داده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که علما خدمتگزاران دین رسول‌الله(ص) و قرآن هستند، گفت: پیامبر (ص) فرمودند کسی رفیق من است که طالب علم باشد.

وی با اشاره به اینکه علما و روحانیون سه وظیفه دارند، افزود: وظیفه نسبت به خود، شغل و نظام، سه وظیفه‌ای است که علما و روحانیون دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به وظیفه اول، تصریح کرد: ما وظیفه داریم که قبل از آن که چیزی را به دیگران بگوییم، خود به آن عمل کنیم و اگر می‌خواهیم پناه دیگران باشیم، باید از خودمان شروع کنیم.

وی ابراز داشت: باید با خدا رابطه بهتری برقرار کنیم، اهل عبادت باشیم و بدانیم که دنیا می‌گذرد و باقی نمی‌ماند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به وظیفه دوم علما، تاکید کرد: علما و روحانیون باید تلاش کنند که روز به روز بر علم خود بیفزایند و در کسب علم متوقف نشوند.

وی با بیان اینکه هیچ وقت نباید ادعا کنیم که به اندازه کافی درس خوانده‌ایم، گفت: دنیا همواره در حال پیشرفت است و ما باید بر علم و دانش خود بیفزاییم تا از دنیا عقب نمانیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بر داشتن حسن خلق و ارتباط خوب با طلبه ها و مردم تاکید کرد و گفت: پیامبر(ص) مظهر دوستی و محبت است و ما روحانیون نیز باید مانند پیامبر(ص) حسن خلق داشته باشیم و مردم ما را باید کانون محبت و پناه خود ببینند.

وی بیان کرد: اگر قرار است که روز قیامت پیامبر(ص) دست ما را بگیرند، راهش این است که به مردم خدمت و محبت کرده و از آنها دستگیری کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: برخی از مسلمانان به خاطر دوری از رسول خدا(ص) به جایی رسیده اند که به اسم اسلام و برای دفاع از اسلام سر مسلمانان را می‌برند!!

وی با بیان اینکه پیامبری که حتی به دشمنانش نفرین نمی‌کرد، آیا می‌پسندد که با پیروانش این‌چنین رفتار کنند، ادامه داد: این اتفاقات باید برای ما درس باشد که چگونه دارند ما را از نام رسول خدا دور می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی، اسلام و قرآن را زنده کرد و ما در برابر آن وظیفه داریم، افزود: این انقلاب نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم و در حالی که کشورهای همسایه با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کنند ما در آرامش زندگی می کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه همچنین گزارشی از برنامه ها و فعالیت‌های این مرکز در عرصه خدمت رسانی به طلاب و روحانیون، ارائه کرد.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha