پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی

حوزه/ امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دلیل اصلی بسیاری از مشکلات ما دور بودن از فرهنگ اهل‌بیت(ع) است، گفت: آنچه که انسان برای دستیابی به سعادت نیاز دارد، در صحیفه سجادیه بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی، شب گذشته در نشستی با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در بیرجند، با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع)، ائمه(ع) به ویژه امام سجاد(ع) را حاذق‌ترین طبیبان عالم خواند و گفت: آنچه انسان برای دستیابی به سعادت نیاز دارد در صحیفه سجادیه بیان شده و سبک زندگی اسلامی را می‌توانیم از آن فراگیریم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دلیل اصلی بسیاری از مشکلات ما دور بودن از فرهنگ اهل‌بیت(ع) است، گفت: بعد از قرآن کریم، مستندترین سند ما صحیفه سجادیه است، ولی با تلاش ما از مهجوریت خارج شده و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های خراسان جنوبی، افزود: استان خراسان جنوبی یک استان ولایی بوده و دارای فرهنگ بسیار غنی‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه از نظر علوم حوزوی شهر بیرجند دارای سابقه‌ای با قدمت 800 ساله است، تصریح کرد: از نظر علوم جدید نیز پس از دارالفنون تهران و رشدیه تبریز، مدرسه شوکتیه بیرجند سومین مجموعه تأسیس شده در کشور در خصوص علوم جدید است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به این که این استان از نظر درآمدی در دهک‌های آخر، ولی از نظر ایثار و فداکاری در ردیف‌های اولیه قرار دارد، افزود: از نظر امنیتی در کل استان‌های کشور به نسبت جمعیت، استان خراسان جنوبی جزء امن‌ترین استان‌هاست و کمترین میزان درگیری را دارد.

امام جمعه بیرجند به فرهنگ مردم استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: زبان فارسی در این استان جزء دست‌نخورده‌ترین زبان‌های فارسی است و برای اولین بار در 750 سال پیش، بزرگانی در این استان فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در شعر فارسی وارد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: در علوم حوزوی نیز استان بسیار فعال است و 5 مدرسه علمیه فعال در شهر بیرجند وجود دارد و در سراسر استان نیز حدود 25 امام جمعه جوان و فعال، در خدمت اسلام، انقلاب و ولایت هستند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: آیت الله واعظ طبسی در ابعاد گوناگون عنایت ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته‌اند و نتیجه آن این است که در کل استان مدارس علمیه بسیار فعالی داریم.

وی به فعالیت‌های قرآنی در شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: در این شهر مجموعه‌ای به نام اولی الالباب راه اندازی شده که فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه قرآن انجام می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در این نشست با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی را مرزبانان ایران اسلامی خواند و گفت: خداوند توفیق بسیاری به شما اعطا کرده است که در این استان مرزی به تبلیغ دین اسلام می‌پردازید.

وی با اشاره به سفرهای استانی مدیران مرکز خدمات، بیان کرد: در این سفرها مسئولین مرکز با حضور در مدارس علمیه استان ها، با مشکلات حوزه‌ها از نزدیک آشنا می‌شوند و گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات به مدیران، اساتید و طلاب ارائه می‌کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha