جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ طرح جامع مسکن مرکز خدمات حوزه تلاش دارد از تمرکز طلاب در یک منطقه جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به سفرهای استانی رئیس و مسئولین مرکز خدمات به استان‌های مختلف کشور گفت: در این طرح مسئولین مرکز خدمات از کلیه مدارس علمیه استان بازدید می‌کنند و از نزدیک با مشکلات طلاب و روحانیون مدارس آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: این سفرها علاوه بر آشنایی با مشکلات طلاب و اطلاع‌رسانی خدمات مرکز به طلاب و روحانیون سراسر کشور، موجب دلگرمی مدیران، اساتید و طلاب نیز می‌شود و آثار مثبت بسیاری دارد.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه آخرین سفر استانی به استان خراسان جنوبی انجام شده است گفت: تمامی روحانیون و علمای استان خراسان جنوبی از کمبود روحانی در این استان گله‌مند بودند و درخواست داشتند که نسبت به این مسئله چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه روحانیونی که از استان خراسان جنوبی به شهرهای قم و مشهد برای ادامه تحصیل عزیمت می‌کنند متأسفانه به منطقه خود باز‌نمی‌گردند افزود: در این استان روستاهای بسیاری داریم که جمعیت زیادی دارند ولی فاقد روحانی هستند و مردم در این مناطق از حضور یک روحانی مبلغ محروم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: مدیر و اساتید مدارس علمیه استان خراسان جنوبی از کمبود اساتید در این استان گله‌مند بوده و خواستار حضور اساتید مجرب در این استان شدند.

وی در ادامه به فعالیت‌های مرکز خدمات و طرح جامع مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح دارای محورهای مختلفی است و تلاش می‌کند که از تمرکز طلاب در یک منطقه جلوگیری کند.

رئیس مرکز خدمات، عدم تمرکز طلاب در یک منطقه و فراهم کردن زمینه هجرت برای طلاب را از محورهای مهم طرح جامع مسکن مرکز خدمات عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این طرح تنها برای اساتید و طلاب ممتاز در قم مسکن ساخته می‌شود و برای طلاب و روحانیون تنها در همان استان محل تولد اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم.

وی بیان کرد: اولویت مرکز خدمات در این طرح، طلاب ممتاز، اساتید و طلاب و روحانیون مناطق محروم هستند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha