سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ باید طلاب و روحانیونی که از قم به مناطق مختلف کشور هجرت می‌کنند و یا کسانی که در طرح هجرت هستند، حمایت شوند تا دیگران نیز برای هجرت از قم ترغیب شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از فعالیت‌های این مرکز بیان کردند: کارهای شما در مرکز خدمات مفید و مؤثر بوده و موجب پیشرفت حوزه شده‌ است.

ایشان خواستار اطلاع‌رسانی خدمات مرکز شدند و افزودند: نیاز است که سالانه گزارش مکتوبی به صورت خلاصه از خدمات مرکز تهیه شود تا مسئولین از خدماتی که این مرکز انجام می‌دهد اطلاع داشته باشند.

معظم له تمرکز طلاب در شهر قم را نامناسب عنوان کردند و گفتند: شهرهای مختلف کشور از کمبود روحانی رنج می‌برند و باید راهکارهایی اندیشیده شود تا طلاب و روحانیون به موطن خود بازگردند.

ایشان با بیان این که نباید کاری کنیم که طلاب و روحانیون در قم ماندگار شوند تصریح کردند: باید طلاب و روحانیونی که از قم به مناطق مختلف کشور هجرت می‌کنند و یا کسانی که در طرح هجرت هستند حمایت شوند تا طلاب دیگر نیز برای هجرت از قم ترغیب شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به طرح جامع مسکن مرکز خدمات اشاره کردند و ادامه دادند: درست نیست که مسکن وسیله‌ای شود که طلاب در شهر قم ماندگار شوند، بلکه باید مسکن را به صورت موقتی در اختیار طلاب قرار دهیم تا پس از پایان درس به موطن خود بازگردند.

ایشان با اشاره به اینکه نبود روحانی در بسیاری از روستاها بسیار ناراحت کننده است تصریح کردند: مسئولین و بزرگان حوزه باید مشکلات حوزه را در نظر بگیرند و برای حل آنها چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید جواد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    با سلام و احترام به این مرجع بزرگوار و هوشیار با عرض معذرت، چه اشکالی دارد که برخی مراجع نیز که هرکدام اسم شهرشان را به عنوان پسوند دارند، به شهر خویش رجعت کنند. قطعا وجود یک مرجع در شهر خود منشا برکات فراوانی است و در رشد معنوی مردم تاثیر بسزایی دارد. در همانجا نیز میشود درس خارج و نیز موعظه برگزار کرد. تجمع همه مراجع بزرگوار در قم چه اثری دارد؟ تصور کنید اگر در اقص نقاط ایران مراجعی حضور داشته باشند. چقدر عالی می شود و صیانت خوبی از دین و اعتقادات صورت می گیرد. ای کاش این نظر به حضور این مرجع بزرگوار می رسید
  • ابراهیم IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    با سلام ما رفتیم همان موقع دفتر معظم له شهریه ما را قطع کرد.
  • حسین IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ما که آمدیم چه گلی به سرمان زدند ؟!!!! بنده طرح هجرت بلند مدت آمدم؛ کل پولی که به دستم می رسد چیزی نزدیک به یک میلیون است که تنها کمی با شهریه فرق دارد ولی مشکلاتم دو برابر شده است. خود آیة الله مکارم شهریه ما را نصف کرده اند .
  • حسین IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ما که آمدیم چه گلی به سرمان زدند ؟!!!! بنده طرح هجرت بلند مدت آمدم؛ کل پولی که به دستم می رسد چیزی نزدیک به یک میلیون است که تنها کمی با شهریه فرق دارد ولی مشکلاتم دو برابر شده است. خود آیة الله مکارم شهریه ما را نصف کرده اند .
  • اسماعیلی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    باسلام بنده ده سال است روحانی مستقر یکی از روستاهستم حقوق ومزایا خیلی کم است با این حقوق خیلی مشکل است
  • جواد م IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    چرا نظری که در مورد این فرمایش این مرجع بزرگوار نوشتم منعکس نکردید؟؟
  • محمد IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    با سلام، نظر خوبیست، از علما شروع کنید