پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: وقتی شهرستان ها خالی از روحانی باشد، جنود شیطان حمله کرده؛ مراکز فساد ایجاد شده و عرفان های کاذب موج خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع عدم  هجرت طلاب از قم اشاره کردند و گفتند: یکی از مشکلات حوزه این است  برخی از روحانیون تا آخر عمر در حوزه می مانند؛ در حالی که نه محقق، نه مرجع ، نه مؤلف و نه استاد هستند و فقط به عنوان محصل به صورت مادام العمر در قم می مانند.

ایشان با تأکید بر اینکه نباید شهرستان ها خالی بمانند، اظهار داشتند: امروز غالب شهرستان ها از علمای بزرگ خالی است؛ حوزه های علمیه کمبود استاد دارند؛ بسیاری از مساجد خالی از امام جماعت است؛ در حالی که  طلاب و روحانیون در قم تراکم داشته و مانده اند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: طلاب و روحانیون باید بنشینند و فکر کنند که آیه «نفر» چه دستوری به ما داده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که آیه «نفر» از صدر اسلام شعار مسلمانان بوده است، خاطرنشان ساختند: طلاب و روحانیون باید بیاموزند و به شهرهای خود بازگردند تا مردم را هدایت کرده و جامعه بدون سرپرست نماند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: وقتی شهرستان ها خالی از روحانی باشد، جنود شیطان حمله کرده؛ مراکز فساد ایجاد شده و عرفان های کاذب موج خواهد زد.

این استاد درس خارج حوزه یادآور شدند: ممکن است این مطلب ما باب طبع برخی نباشد؛ ولی ما باید حق را بگوییم و این کار را انجام خواهیم داد.

معظم له با تأکید بر اینکه طلاب باید برای خود برنامه ریزی داشته باشند، اظهار داشتند: انسان باید پیش خود حساب و کتاب کند که در این حوزه چه خدمتی می تواند انجام دهد و بر اساس آن برنامه ریزی داشته باشد و اگر می داند که دیگر ماندن او فایده ای ندارد، به شهر خود بازگشته و شخصیتی مثمر ثمر برای مردم دیار خود باشد.

ایشان یکی از دغدغه های عدم رجعت طلاب و روحانیون را قطع شدن شهریه آنان دانستند و گفتند: بنده طرحی داشته و به آن عمل می کنم و امیدوارم بقیه بزرگوارن نیز این طرح را مطالعه کرده و به آن عمل کنند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: مراجع عظام تقلید باید متحد شوند که طلاب و روحانیون را به شهرستان ها فرستاده و حتی شهریه بیشتری به آنان پرداخت نمایند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: دفتر ما شهریه روحانیون طرح هجرت  و اساتید شهرستان ها را قطع نمی کند؛ بلکه در برخی از شهرها شهریه بیشتری نیز پرداخت می کنیم.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: اگر حوزه به کانون فعالیت فراگیر تبدیل شده و اشخاص نقش آفرین به شهرهای خود بازگشته و شهریه آنان نیز قطع نشود، شاهد تحولات مناسبی خواهیم بود.

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه ما باید مرزهای کشور اسلام را قوی کنیم، تصریح کردند: اسلام فقط قم نیست و ساکنان کشور اسلام، فقط قمی ها نیستند؛ بلکه مردم تمام شهرستان ها این حق را دارند که روحانی عالم داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علي IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    بايد تاسف خورد كه اين همه طلبه هاي مهاجر فرياد مي زدند كسي گوش نكرد . اولين قدمي كه حوزه در قبال طلاب مهاجر گرفت اين بود كه شهريه شان را قطع كردند در صورتي كه الان يك طلبه در بهترين مسجد شهرستان ماهانه500/000تومان ميگيرد و حتي سهمين را هم خيلي از دفاتر مراجع محدود مي دهند و گله هاي از اين باب فراوان وجود دارد از جمله بنده 18سال در يكي ازمساجد عوده هستم هيچ كس حالي از من نمي پرسد نه من بلكه همه همكاران مهين درد را دارند
  • amir IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    هجرت كنيم كجا بريم بفرمائيد بريم كور شو اوني كه نره و بمونه قم و وقتش رو به بطالت كه همون درس خارج رفتن الكيه بگذرونه . من تربيت مدرس خوندم برم استاد شم اما چكار كردين ؟؟؟؟؟ هيچي برو شهرت كه تهران باشه خودت كار كن پول دربيار ما هم ماهي 400 تومن بهت ميديم ( كه حتي پول كرايه ماشين هم نميشه) تابستونها هم كه حقوق نميگيري تازه طلبكار هم هستيم بايد بعدازظهر ها هم بري مدرسه . خوب شما بگيد توي يه شهري مثل تهران من چقدر پول دربيارم پا چقدر خرحمالي كنم كه تازه پول كرايه خونه ام دربياد. اگه قراره طلبه بره شمايي كه حضرت آيت اللهي چرا نميري شهر خودت . حداقل محوري ميشي تا طلبه هاي ديگه بيان و دورت جمع شن
  • مبین صدر IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آقا مکارم اگه راست میگه چراااااااااشهریه طلاب پایه 10 به بالا رو در اراک قطع کرده!!!!!!ازبس دروغ گفتند وسیاه نمایی کردند ما(100نفر) دیگه به این آقایون اعتمادو...نداریم...به طلبه های قم که خوب رسیدگی میکنن شما اگه راست میگی خودت پیش قدم باش فعلا که خودت ازهمه بدتر باطلبه های مستقر درشهرستانها برخورد میکنی وما هم که دستمون به جایی نمیرسه.......!!!!!!!
  • عیسی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آقا دارن حمایت می کنند :شهریه را یا قطع می کنند یا کم می کنند برای هرنفر چند نفر کار گذار استخدام می کنند که حداقل حقوق هر کدام دو برابر آن مبلغ است . هر از چند گاهی جنگ اعصابی که بعضا با مسائل روستا وجود دارد از سوی مراکز مرتبط به شدت تشدید می گردد.و.... دیگه چه حمایتی میخاین؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    وقتی اقایون زرتی شهریه رو قطع میکنن چه انتظاری دارید باید اول ضمانت کنید زندگی ما رو ماهم از خدامونه نه عاشق چشم و ابروی حوزه ایم نه دلبستگی به قم داریم
  • r IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    ضمن تایید این کلام.عدم امکانات درسی و... هزینه بالا باعث مشکلات برای طلاب است...گوشه گیری مراجع و دعواهای سیاسی و... علت دوم است...عدم نیاز شهرستانهاو عدمتوجه مسولین عدم پایبندی به وعده هی مسولین و...به خواسته طلاب برای تدریس و... من خود چندبار مراجعه کردم ...کفتند در جواب من ما مانده رانده نمیخواهیم ....بازم اگر امری باشد در خدمتم...