دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام لطفیان سازمان تبلیغات خراسان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که باید برای تبلیغ در روستاها فکر اساسی شود، گفت: وضع کنونی نگران کننده است و باید روحانیون روستا ها را دریابند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان در جلسه مشترک رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و مدیران سازمان‌ها و ارگان‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی بیش از 1100 هیئت مذهبی به ثبت رسیده و به ازای هر 500 نفر یک هیئت وجود دارد.

وی با بیان این که ظرفیت بالایی در زمینه جذب مبلغ در استان وجود دارد، گفت: در ده سال گذشته بیش از 200 خانه عالم در استان احداث شده که از این تعداد بیش از 150 خانه عالم آماده بهره برداری می باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به کمبود روحانی در استان، افزود: سازمان تبلیغات مأموریت دارد که زیرساخت‌های کار را فراهم کند ولی تأمین روحانی بر عهده حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان ادامه داد: در استان روستای دارای 200 خانوار جمعیت وجود دارد که فاقد روحانی است و با توجه به این تعداد جمعیت، خطرات فرهنگی بسیاری این روستاها را تهدید می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که باید برای تبلیغ در روستاها فکر اساسی شود، ابراز داشت: وضع کنونی نگران کننده است، لذا روحانیون باید روستا ها را دریابند.

وی بیان کرد: باید برای مبلغینی که به مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند، مشوق هایی در نظر گرفته شود تا از این بحران خارج شویم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان در پایان تأکید کرد: نیاز ما بسیار بالا و نگرانی بسیار جدی است و آمادگی استقرار روحانیون و مبلغین را داریم و از حضورشان در استان استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha