پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویری از تبلیغ جهادی یک روحانی در روستایی در 350 کیلومتری اهواز

حوزه/ امام جمعه شهرستان زیرکوه گفت: مناطق مرزی با مشکل کمبود روحانی و مبلغ مواجه است و روحانیون انگیزه کافی برای حضور در این مناطق را ندارند، لذا باید مشوق هایی برای آنان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام غلامرضا مرتضایی، در دیدار رئیس مرکز خدمات  حوزه های علمیه کشور با ائمه جمعه استان خراسان جنوبی، گفت: وهابیت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به این منطقه نفوذ کند و برای مقابله با آنها نیازمند حمایت مسئولین و متولیان فرهنگی هستیم.

وی با بیان این که در شهرستان زیرکوه بین شیعه و سنی اتحاد و همدلی برقرار است، تصریح کرد: این منطقه با مشکل کمبود روحانی و مبلغ مواجه است و روحانیون انگیزه کافی برای حضور در این مناطق را ندارند، لذا باید مشوق هایی برای آنان در نظر گرفته شود.

امام جمعه شهرستان زیرکوه با اشاره به این که ائمه جمعه شهرستان‌های مرزی سنگربانان فرهنگی هستند، افزود: خط مقدم فرهنگی در شهرهای مرزی است و اگر این خط حفظ نشود، شهرهای قم و مشهد نیز حفظ نخواهند شد.

حجت الاسلام مرتضایی بیان کرد: مشکلات در این مناطق بسیار زیاد است و طلبه‌ای که در مناطق مرزی به خدمت می‌پردازد، باید مورد حمایت قرار گیرد تا انگیزه لازم برای حضور در این مناطق را داشته باشد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha