یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

حوزه/ انسان با مدیریت صحیح اموال می تواند اثری جاوید به جای بگذارد که حتی مرگ جسم، قادر به حذف آن از دنیا نخواهد بود و چنانچه مال خود را به خدا بسپارد، هیچ وقت کم نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشدیزدی، امروز در آئین پاسداشت واقفان و دست اندرکاران حوزه وقف، در سالن همایش مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی، با تسلیت سالروز رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، بر لزوم توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: وقف صدقه جاریه ای است که برای همیشه ماندگار است.

وی ادامه داد: در اسلام نسبت به سه مسئله بسیار تاکید شده و پیامبر مکرم اسلام(ص) همه مسلمانان را به حفظ و احترام به خون، مال و آبروی دیگر مسلمانان دعوت کرده اند.

سخنران همایش واقفان با بیان این مطلب که اسلام، مال و ثروت را فضل می داند، تاکید کرد: علاقه انسان به مال و ثروت، علاقه ای فطری و ذاتی است و خداوند متعال آن را در فطرت انسان قرار داده است و آنان که مال و ثروت را منتج به شقاوت انسان می دانند که نمی توانند بر مالشان مدیریت صحیح داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به این که مال و ثروت می تواند عامل محرک و رشد افراد باشد، تصریح کرد: اگر انسان برای به دست آوردن مال و ثروت، عاقلانه و صادقانه عمل کند، می تواند زمینه ساز دستیابی به بهشت برین برای او باشد.

سخنران همایش واقفان ادامه داد: انسان با مدیریت صحیح اموال می تواند اثری جاوید به جای بگذارد که حتی مرگ جسم، قادر به حذف آن از دنیا نخواهد بود و چنانچه مال خود را به خدا بسپارد، هیچ وقت کم نخواهد شد.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، وی با اشاره به جایگاه واقفین، افزود: سه گروه بر مرگ غلبه پیدا می کنند؛ اولین گروه، شهدا هستند که جان و خون خود را وقف می کنند، علمایی که علم خود را وقف دانستن مردم می کنند و کسانی که مال خود را برای آبادانی و عمران مراکز علمی و دینی وقف می کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha