دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
وحدت

حوزه/ همایش وحدت مسلمانان و حرکت های راهبردی با حضور طلاب و فضلای مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام استادی، رئیس هیئت مدیره موسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت در دهمین همایش علمی با موضوع «وحدت مسلمانان و حرکت های راهبردی» که ظهر امروز در مشهد برگزار شد، گفت: امامان معصوم(ع)از کاری که به خصومت منجر شود، منع کرده اند.

وی اضافه کرد: تاکید اهل بیت(ع) نسبت به رفتار شیعیان این است که طوری عمل کنند که به افرادی مورد اعتماد جامعه و با ادب معروف باشند .

مدیر شبکه جهانی ولایت واحد مشهد با بیان اینکه امامان معصوم(ع) از بحث و ایجاد خصومت نهی کرده اند، ابراز داشت: همچنین، آن بزرگواران نسبت به کتمان و بازگو نکردن عقاید و باورهای شیعیان در واقعی، توصیه هایی داشته اند.

وی افزود: طبق روایت همچنین از  شتاب زدگی جاهلانه هم نهی شده است، یعنی انسان نباید برای انجام کارهایش بدون دانایی و با عجله کاری انجام دهد و همچنین، نیازی نیست تا هم چیز را بیان کند.

این استاد و محقق حوزه علمیه مشهد درباره ملعون بودن کسی که نمازش را به تاخیر می اندازد، ابراز داشت: در اینجا نیز لعن به معنی گناه کبیر بودن کار آن شخص نیست، بلکه به این معنی است که زمینه محروم شدن از رحمت حق را دارا می باشد.

حجت الاسلام استادی تصریح کرد: بنابراین، لعن در طول زمان به عنوان عرصه ای برای مقابله با شیعیان استفاده شده وگر نه در قبل از آن به طور طبیعی وجود داشته و به معنای ابراز مخالفت با کسی یا چیزی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha