جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بر رشد تمدنی روحانیون تاکید کرد و گفت: کادرسازی لازمه رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، در نشست ائمه جمعه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور در جمع ائمه جمعه توفیق بزرگی است، گفت: ائمه جمعه استان‌های مرزی سنگربانان و مرزداران عقیدتی کشور هستند و همه ما در شهرهای دیگر باید قدردان آنان باشیم.

وی بیان کرد: حضور در مناطق محروم مرزی ارزش بسیاری دارد و بپذیرید که خداوند عنایت خاصی به شما کرده که از بین همه طلاب و روحانیون برای خدمت رسانی در این مناطق انتخاب شده‌اید.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که ائمه جمعه نقش پدری دارند و محور فرهنگی هر شهر هستند، گفت: امام جمعه محور جریان‌های فرهنگی استان است و مرکز خدمات برای خدمت‌رسانی مطلوب به طلاب و روحانیون نیازمند حمایت آنان استان است.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه می‌توانند نقش مؤثر و مفیدی برای خدمت‌رسانی به روحانیت داشته باشند و مرکز خدمات را در این عرصه یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب استثنایی بود و ماندگاری آن نیز یک معجزه است و خداوند این اعجاز خود را در مراحل مختلف نشان داده، افزود: روحانیت محور انقلاب اسلامی است و نقش علما و روحانیون در انقلاب حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از انقلاب به چند عامل بستگی دارد تا به سوی تمدن بزرگ اسلامی حرکت کند، بیان کرد: اولین محور در دستیابی به این هدف، روحانیون هستند، تا ما خودمان رشد تمدنی را دنبال نکنیم نمی‌توانیم آن را برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: محور دوم برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی کادر سازی است و نقش مدارس علمیه و ائمه جمعه در تربیت طلباببسیار مهم است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha