شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه در مشهد، تحقق تمدن نوین اسلامی را نیازمند حضور روحانیت دانست و گفت: این تمدن نوین ادامه انقلاب اسلامی است که خاستگاه آن حوزه های علمیه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه در مشهد مقدس، تمدن نوین اسلامی را چشم اندازی برای انقلاب اسلامی خواند و گفت: تحقق این امر به حضور مؤثر و پررنگ روحانیت نیاز دارد؛ زیرا این کار باید ابتدا با اتکا به فقاهت دنبال شده و از طرفی این تمدن نوین ادامه انقلاب اسلامی است که خاستگاه آن حوزه های علمیه می باشد.
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به نقش روحانیت در ارتقاء تمدن اسلامی از گذشته تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نیز به طور جدی با انقلاب اسلامی مقابله می کنند تا این تفکر و اندیشه در مقابل تمدن غربی ایجاد نشود.
وی شناخت موانع را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید این نگاه تمدنی در دو بخش محتوایی و فکری و نیز زمینه ای و پشتیبانی دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه به حوزه معیشت، سلامت، اسکان، خانواده، حفظ کرامت و نشاط و شادابی از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه اشاره و تصریح کرد: فعالیت مرکز خدمات حوزه های علمیه رویکردی علمی است که در هدفمندی ارائه خدمات خود مصمم می باشد.
وی افزود: توجه به مسائل مادی، فرهنگی و عاطفی از رویکردهای این مرکز است که نگاه معنوی، اموری مانند ملاقات و احوال پرسی از یک عالم مسن یا طلبه نو مزدوج و ... را شامل می شود.
رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه سرمایه گذاری برای آموزش خانواده های حوزوی را از تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: آموزش برخی مهارت های زندگی و تبلیغی برای طلاب علوم دینی و خانواده آنان از جمله دیگر کارهای مورد توجه است.
وی به سلامت و بیمه تکمیلی و تقویت توان معیشتی روحانیت و خانواده های آنان اشاره و توجه به ازدواج و کارگاه های مشاوره و بیان اقتضائات معمم شدن را از دیگر کارهای انجام شده عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیان کرد: توجه به مسکن طلاب، از برنامه های این مرکز است که این امر در شهرستان ها متمرکز می شود؛ بنابراین در برنامه ماست که مسکن در نزدیکی محل کار و فعالیت طلاب علوم دینی باشد تا ارتباط آنان با مردم بیشتر از پیش برقرار شود.
وی رویکرد جدی در مناطق محروم را از دیگر کارهای این مرکز برشمرد و ابراز کرد: هدفمندی خدمات برای طلاب مستعد از دیگر کارهایی است که انجام می شود.
رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه در پایان گفت: باید کارها را با همراهی، همگرایی و همفکری در زمینه وظیفه سخت و نرم افزاری به پیش برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha