جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ انقلاب اسلامی با ولایت محوری به پیروزی رسید و ماندگار شد و با عشق و ارادت مردم به امام خمینی (ره) و ولایت فقیه، انقلاب پس از گذشت سال ها با اقتدار و عظمت در برابر دشمنان ایستادگی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی، شامگاه گذشته در حسینه ثقلین کرمانشاه، گفت: خداوند متعال 12 عالم را بر بندگانش عرضه می کند. عالم میثاق عالمی است که خداوند متعال عهدش را بر بندگانش عرضه می کند، نباتات، انسان ها و تمامی موجودات عالم شامل عهد و پیمان خدای سبحان می باشند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، بیان داشت: خدای سبحان ولایت اهل بیت علیهم السلام را بر بندگانش عرضه کرد و هر کس که در زیر چتر ولایت ایستاد و احکام و رهنمودهای آن ها را عملی کرد، رشد نمود و به سعادت دست یافت.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی خاطر نشان کرد: همان طور که اعمال انسان در دنیا، جهان پس از مرگ را تحت الشعاع قرار می دهد، پذیرفتن ولایت و عهد خداوند نیز در جهان قبل از تولد نیز در این عالم تأثیر گذار بوده است و عده ای که اکنون محب اهل بیت علیهم السلام هستند بر عهد و پیمانی که با خداوند بسته پایبند بوده اند و بزرگترین نعمت که همان پذیرش ولایت است را در اختیار دارند.

وی، ائمه اطهار علیهم السلام را مظهر رحمت خداوند دانست و تصریح کرد: پیروی از مکتب امامان معصوم(ع) سبب رشد و تعالی انسان ها خواهد شد چرا که رحمت و برکت ائمه اطهار علیهم السلام همواره بر پیروانشان عرضه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: شیعه شدن ما به برکت پایبند بودن به عهدی است که با خداوند متعال بسته ایم و اگر سرمایه های ما در راه اهل بیت علیهم السلام خرج شود، قطعأ در دنیا و آخرت فریادرس و نجات بخش می باشد.

وی در ادامه با تشریح ولایت خدا و شیطان ابراز داشت: اگر انسان ولایت خدای سبحان را نپذیرد باید به شیطان رجوع کند و غلام حلقه به گوش نفس خود گردد، در صورتی که بندگان، ولایت و عهد با امامان معصوم را بپذیرند برکات و خزائن انبیاء را نصیب خود خواهند کرد.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی، روح اسلام ناب را تسلیم شدن شیعه در برابر ائمه اطهار علیهم السلام دانست و گفت: مراقبه و خودسازی سبب انتقال کمالات، عدالت و اخلاق انبیاء الهی به انسان ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی را نتیجه ولایت مداری مردم ایران دانست و عنوان داشت: انقلاب اسلامی با ولایت محوری ماندگار شده است و عشق و ارادت مردم به امام خمینی (ره) و ولایت فقیه به صورت شجاعت، ایثار و شهادت به انسان ها منتقل شد و این گونه انقلاب اسلامی پس از گذشت سال ها با اقتدار و عظمت در برابر دشمنان ایستادگی می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ولایتمداری و پایبند بودن نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام گشایش در کار اسلام را رقم می زند و مقدمات ظهور و فرج حضرت ولی عصر (عج) را فراهم می گرداند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha