پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ خدا نکند انسانی که زمانی دین دار بوده، سقوط کند، زیرا خیلی بدتر از حالت عادی می شود و هرچه شما از قبر و قیامت برایش بگویید اثری نخواهد داشت .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، شامگاه شنبه در جمع عزاداران حسینی فریدونشهر اصفهان، سقوط انسانی را امری محتمل دانست و گفت: کسانی در طول تاریخ را شاهد بودیم که شاگرد اول های کلاس دین داری بودند، اما در بخشی  از زندگی هنگامی که خدا از آنها امتحان گرفت، شکست خوردند، کسانی که نه تنها دیگران بلکه خودشان نیز باور نمی کردند که اینگونه سرنوشتی پیدا کنند.

وی به واقعه عاشورا به عنوان داستانی عبرت آموز اشاره کرد که تمامی لحظات آن می تواند آموزنده باشد، بیان داشت: شمر قبل از حادثه کربلا از یاران امیر المومنین (ع) بود که اگر در جنگ صفین تیر به جای آنکه به بازویش بخورد به قلبش می خورد، ما او را به نحوی  دیگری می شناختیم. اگر در جنگ صفین به او می گفتند که تو روزی از قاتلین سید الشهدا فرزند علی (ع) می شوی، باورش نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در خصوص پاکی ذات انسان ها در هنگام تولد، گفت: هیچ کس بد زاده نمی شود، انسانها کم کم سقوط می کند، خدا نکند انسانی که زمانی دین دار بوده، سقوط کند، زیرا خیلی بدتر از حالت عادی می شود و هرچه شما از قبر و قیامت برایش بگویید اثری  نخواهد داشت .

وی ادامه داد: استادی در قم می گفت انسان ها 4 دسته هستند، دسته ای خوبند و به خوبی نیکی می کنند، دسته دوم خوبند، اما به خوبی زندگی نمی کنند و در هنگام کمک، فرد را ذلیل می کنند، دسته سوم انسان های بد اما کم آزار هستند و دسته چهارم کسانی هستند که بد و با انزجار بدی می کنند، مانند کسی است که در روز عاشورا انگشت را برای انگشتر می برند، انسان هایی که  ابتدا دیندار هستند در هنگام سقوط به بدترین دسته سقوط می کنند.

وی افزود: سقوط انسان ها تفاوت دارد، همه با پول سقوط نمی کنند، برخی در زمان ثروت رو به ابتذال رفته و برخی در زمان فقر کفر می گویند، برخی با مقام و برخی با شهرت، سقوط همه به یک شیوه نیست، به هیچ کس ضمانت نداده اند که سقوط نکند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: باید به طریقی زندگی کنیم که دین خود را با آخرت ببریم، امروز سرعت سقوط آدم ها زیاد شده است، انسان ها به سادگی سقوط می کنند، امروز به سادگی با یک معامله، یک ربا، یک رشوه سرعت سقوط زیاد می شود. فکر و ذکر، عبادت و جهاد همه خوب است، اما به تعبیر قرآن راه فرعی است و راه اصلی و شاهراه را چیز دیگر می داند و همه راه های فرعی باید انسان را به راه اصلی برساند.

وی، صراط مستقیم را، راه عبودیت و بندگی دانست و گفت: عبادت و عبودیت با هم فرق دارد، گاهی افراد عابد خوبی هستند، اما عبد خوبی نیستند، عبادت می کنند، اما تسلیم نیستند، این به آن معنی است که فردی عبد خوبی است که همیشه بهترین کار وهر چه وظیفه است انجام دهد، شیطان عابد خوبی بود، اما تسلیم امر خدا نبود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha