جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی - امام جمعه قزوین

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تاکید بر استفاده از ظرفیت افراد توانمند در مدیریت های استانی گفت: امروز باید از گماشتن افراد ناکارآمد در پست های مدیریتی پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در نشست ماهیانه ائمه جمعه استان قزوین که در شهرستان شال برگزار شد، با بیان این‌که موضوع انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: انتخابات چیزی جدا از نماز جمعه نیست و ائمه جمعه در تمام طول سال و در خطبه‌های نماز جمعه با تشریح مسائل دینی، اخلاقی و سیاسی مردم را برای حضوری پر شور در انتخابات آماده می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مردم امامان جمعه را پدر معنوی شهر خود می‌دانند، تصریح کرد: موضع پدرانه آن است که در مقابل کاندیداها غرض نداشته باشیم و تنها آن‌هایی را که متخلف هستند نصیحت کنیم و با آن‌ها اتمام حجت کنیم تا از مسیر اشتباهی که رفته‌اند بازگردند و نجات پیدا کنند.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: نباید مواضعی که در راستای دین و تقویت اخلاق، نماز و حجاب است را نگاه سیاسی و جناحی دانست، چرا که این امر با تقوا و دین در تضاد است و باید این نگاه و موضع غلط شکسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان این‌که در استان قزوین مدیران  شاخص و فرهیخته بسیار زیادی داریم، تشریح کرد: بایداز ظرفیت این افراد توانمند و چهره های شاخص برای مدیریت بهره برده و از گماشتن  افراد و مدیران ضعیف و ناکارآمد جلوگیری کرد.

امام‌جمعه قزوین در پایان به ایام دهه فجر هم اشاره کرد و گفت: دهه فجر نقطه بسیار حساسی است و این ایام فرصت مناسبی است تا بیش از پیش نسل جوان را با انقلاب آشنا کنیم و نباید از این ظرفیت غفلت شود.

تاکید ائمه جمعه قزوین بر حضور حداکثری مردم در انتخابات

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام زارعی، امام‌جمعه خرمدشت در نشست امروز ائمه جمعه قزوین با بیان این‌که حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب خشم استکبار جهانی می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم مانند دوره‌های پیش، مردم حضوری حداکثری در انتخابات داشته باشند.

حجت‌الاسلام زرینه، امام‌جمعه بوئین زهرا هم با تأکید بر حضور پرشور در انتخابات، بیان کرد: باید آمارهای دقیق ارائه و حضور بسیجیان در نماز جمعه تقویت شود و ساخت مصلی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در راستای تقویت دین تلاش ویژه‌ای شده باشد.

حجت‌الاسلام انصاری، امام‌جمعه دانسفهان حضور پرشور مردم در انتخابات را موجب تقویت نظام اسلامی دانست و گفت: باید عزل و نصب‌های استان با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد تا فتنه گران وارد عرصه نشوند.

حجت‌الاسلام سماواتی، امام‌جمعه محمودآباد انتخاب اصلح را وظیفه همگانی دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا افراد اصلح وارد مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شوند.

حجت‌الاسلام سعیدی، امام‌جمعه ارداق، وظیفه اصلی ائمه جمعه را تشویق مردم به حضور در انتخابات دانست و بیان کرد: نباید مسئولان فتنه گران را وارد عرصه سیاسی کشور کنند و با انتصاب چنین افرادی مخالفت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی شالی، امام‌جمعه شال نیز بیان کرد: نیروهای دولتی ضمن خدمت به مردم، به گونه‌ای فعالیت کنند که آرامش در هر منطقه از استان حفظ شود تا انتخابات در فضایی آرام برگزار شود.

حجت‌الاسلام طهماسبی، امام‌جمعه الوندهم  با بیان این‌که باید در امر انتخابات اطلاع‌رسانی دقیقی شود، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه بدون نگاه سیاسی و جناحی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند.

حجت‌الاسلام بیگدلو، امام‌جمعه خاکعلی با بیان این‌که باید با اتحاد، همدلی و وحدت تلاش کنیم انتخابات پیش رو مانند انتخابات‌های گذشته پرشور برگزار شود، افزود: نباید اجازه داد فتنه گران به عرصه سیاسی استان وارد شوند.

حجت‌الاسلام موسوی، امام‌جمعه آبیک تأکید کرد: ائمه جمعه با اتحاد و وحدت تلاش می‌کنند تا  افراد ناشایست وارد مجلس نشوند و از میان افراد تأیید شده، نیروهایی که از توانایی بیشتری برخوردار هستند وارد مجلس شوند.

حجت‌الاسلام حسینی، امام‌جمعه الموت و حجت‌الاسلام فاطمیان، امام‌جمعه اقبالیه نیز در سخنانی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha