پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 369688
۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
چند خبر از حوزه خواهران استان البرز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز از تشکیل پایگاه بسیج در مدارس استان و تجلیل ازطلاب دارای ۳ فرزند و بیشتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل بنی احمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با اشاره به رهنمودهای  مقام معظم رهبری درباره تاکید بر  کثرت جمعیت، بیان داشت: در راستای اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی در جهت اهمیت افزایش جمعیت به ویژه نهادینه شدن تفکر فرزند بیشتر زندگی بهتر در میان طلاب، در حاشیه همایش جمعیت، خانواده و سبک زندگی از 30 طلبه که دارای سه فرزند و بیشتر بودند، با اهدای هدایایی تجلیل شد.

*تشکیل بسیج طلاب در مدارس

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل بنی احمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در نشستی با  مسئولین  سازمان بسیج طلاب  و روحانیون استان، اظهار داشت: طلاب خواهر می توانند جامعه را در برابر انواع تهدید ها فرهنگی حفظ کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز ادامه داد: در تمامی مدارس علمیه استان، پایگاه بسیج طلاب تشکیل شده است.

برپایه این گزارش، در این نشست مقرر شد، شورای عالی بسیج طلاب و روحانیون متشکل از مسئولین هر دو مجموعه ماهی یک مرتبه به منظور نقد و بررسی فعالیتهای پایگاه های بسیج طلاب خواهران در محل مدیریت استان برگزار خواهد شد .

*برگزاری همایش پیوند های آسمانی

همایش پیوندهای آسمانی با همکاری حوزه علمیه خواهران استان البرز و مرکز خدمات حوزه های علمیه، در محل سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی کرج برگزار شد.

در این همایش که در قالب کارگاه آموزشی برگزار و  5 ساعت به طول انجامید ، 50 نفر از طلابی که در سال تحصیلی 95-94 زندگی مشترک را آغاز کرده اند، شرکت کردند.

نرگس انصاری، معاون فرهنگی حوزه خواهران البرز در خصوص ضرورت برگزاری این کارگاه با رویکرد مهارتهای ارتباطی همسران، گفت: ما موظف هستیم تا جایی که می توانیم باید به طلاب، شاهد رشد و شکوفایی آنها در کانون خانواده باشیم. زیرا طلبه ای که آرامش دارد می تواند مبلغ توانمندی در جامعه باشد  و خود به عنوان الگوی موفق در پیشگیری از معضل طلاق موثر باشد .

وی افزود: اکرم السادات موسوی، استاد و مشاور حوزوی در این همایش، به ارائه و تبیین سرفصل های ضرورت آموزش مهارتهای زندگی، پیامدها و روش های مواجهه با خشم، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری، مهارتهای ارتباط موثر، نقش رفتارهای کلامی و غیرکلامی در ارتباط، مهارتهای شروع و تداوم ارتباط،  تفاوتهای زن و مرد ، مهارت تفکر خلاق و اشاره به موانع موجود در پرورش خلاقیت در این کارگاه پرداخت.

*بررسی مسائل مدرسه فاطمه معصومه(س) هشتگرد

نشست مشترک  مرکز خدمات با مدیر و معاونان مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) هشتگرد، با حضور اساتید و طلاب، در محل سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام ستوده، مدیر مرکز خدمات  استان البرز، در آغاز این جلسه، گزارشی از فعالیت های این مرکز و نحوه بیمه شدن طلاب را ارائه داد.

درپایان نشست همچنین، کارشناس تغذیه  خانم مفتاحی مطالبی را پیرامون روش صحیح تغذیه و نقش آن در سلامت انسان بیان کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha