یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه

حوزه/ نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری نماینده طلاب و فضلای شهرستان‌های کازرون و ممسنی در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: کازرون یکی از شهرهای مهم در زمان انقلاب بود و جزو 11 شهری بود که در آن زمان حکومت نظامی اعلام شد و شایسته است که این شهر یک نماینده طلاب مجزا داشته باشد.

وی ادامه داد: استان فارس دارای سابقه مرکزیت فقهی و اصولی شیعه است، ولی در حال حاضر بر اثر مسائلی عقب مانده است، امیدواریم که سومین شهر مذهبی ایران خود را در کنار شهرهای قم و مشهد نشان دهد.

نماینده طلاب و فضلای کازرون و ممسنی با بیان اینکه انتخاباتی که پیش رو داریم یکی از مهمترین و حساس ترین انتخابات در طول تاریخ انقلاب اسلامی است گفت: روحانیون باید به وظیفه خود در برابر نظام عمل کنند و نباید شورای نگهبان را در مقابل همه مشکلات تنها بگذارند.

در ادامه نشست حجت الاسلام الیاس پورحسن نماینده طلاب و فضلای شهرستان بابل به ایراد سخن پرداخت و گفت: در سال 88 گروه های مختلفی در داخل و خارج از کشور برای مقابله با نظام بسیج شده بودند و از همه امکاناتشان استفاده می‌کردند و این بسیج امکانات نشان می دهد که آنها به دنبال فتنه و براندازی نظام بودند.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت.

در پایان این نشست طرح مشاوره تخصصی تحصیلی حوزه که توسط کمیسیون آموزش مجمع نمایندگان و طلاب حوزه پیشنهاد شده بود مورد بررسی قرار گرفت و کلیات و مواد آن توسط نمایندگان به تصویب رسید.

از اهداف این طرح می توان به پیشگیری یا رفع تحیر طلبه، تعیین اهداف و تسریع در رسیدن به اهداف انتخابی، ایجاد یا تقویت انگیزه، ارائه روش تحصیل مطلوب، ارتباط مستمر بین استاد مشاور و محصل و انتقال تجربیات، اشاره کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha