جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ هم اندیشی مدیران آموزشی و استادان مکالمه عربی

حوزه/ نخستین نشست هم اندیشی مدیران آموزشی و اساتید مکالمه عربی از سوی مرکز زبان حوزه های علمیه و با حضور مدیر حوزه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نخستین نشست هم اندیشی مدیران آموزشی و اساتید مکالمه عربی صبح امروز از سوی مرکزآموزش زبان حوزه علمیه با حضور آیت الله حسینی بوشهری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید علیرضا حسینی عارف در این نشست به اهداف برگزاری این هم اندیشی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز آموزش زبان عربی و گنجاندن این درس در برنامه های آموزشی حوزه های علمیه، کمبود استاد زبان عربی است که در این نشست به آن خواهیم پرداخت.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های مرکز زبان حوزه های علمیه، دعوت از افرادی است که توانایی تدریس زبان عربی را دارند، بوده است.

رئیس مرکز آموزش  زبان حوزه های علمیه افزود: همچنین از علاقمندان برای شرکت در دوره های آموزش تدریس زبان عربی نیز دعوت به عمل می آوریم.

این فعال رسانه ای ابراز داشت: از 67 استاد از 16 استان کشور دعوت به عمل آمده که خوشبختانه در ارزیابی ها موفق بوده و به زودی فعالیت تدریسی خود را در مدارس علمیه کشور آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی عارف با بیان اینکه تدریس اصلی این  اساتید از مهر ماه  1395 آغاز می شود، خاطرنشان ساخت: باید به نقطه ای برسیم که مکامله عربی همچون دروس فقه و اصول در مدارس علمیه جزو محور اصلی دروس قرار گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه 10 ساله برای توسعه و گسترش آموزش زبان عربی در نظر گرفته شده و در این مسیر از برنامه های تجمیعی پرهیز دشه و تنها در مدارس علمیه به اجرا در خواهد آمد.

رئیس مرکز زبان حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: برنامه آموزشی زبان عربی اینگونه در مدارس علمیه تدوین شده که طلاب پس از اتمام پایه اول، یک دوره زبان عربی را در تابستان پشت سر خواهند گذاشت تا در دروس پایه دوم که به زبان عربی است، مشکلی نداشته باشند.

حجت الاسلام حسینی عارف در پایان بیان داشت: با تکمیل فضای آموزشی زبان عربی در مدارس علمیه کشور می توانیم از سال 1398 سالانه 50 تا70 استاد فارغ التحصیل داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha