پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: آمار کمّی برای ما تأمین کننده و قانع کننده نیست؛ مهم این است که چه اشخاصی را تربیت کرده و چه مشکلاتی را در جامعه برطرف کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت کشور که در قم در حال برگزاری است؛  ضمن تبریک دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: کار سفیران در میان فعالیت هایی که در حوزه های علمیه انجام می گیرد، بسیار ارزشمند است و بنده جزو مدافعان سرسخت آن بوده و حجت الاسلام نبوی نیز به خوبی می دانند که بی مهری ها را با آرامش و متانت پاسخ داده ایم.

وی با بیان این مطلب که بهترین معرف برای کار شما، کارنامه خود شماست، ابراز داشت: هرچه کارنامه درخشان تر و خروجی ها از نظر علمی، اخلاقی، زمان شناسی و درک شرایط و نقش آفرینی در فضای اجتماعی بهتر بتوانند بدرخشند؛ لازم نیست امثال بنده از مدارس سفیران هدایت دفاع کنند.

مدیر حوزه های علمیه یکی از نکات بسیار مهم در سفیران هدایت را توجه به مسئولیت امروز دانست و گفت: باید بدانیم دین و جامعه از ما چه می خواهد و رسالت امروز ما چیست و بر اساس آن فعالیت کرد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: آمار کمی برای ما تأمین کننده و قانع کننده نیست؛ مهم این است که چه اشخاصی را تربیت کرده و چه مشکلاتی را در جامعه برطرف کرده ایم.

امام جمعه قم تصریح کرد: پررنگ بودن مباحث تفسیری در مسائل آموزشی سفیران هدایت بسیار خوشحال کننده می باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که نیازها تأمین کننده خط و مشی ماست، اظهار داشت: مدیران باید نیروهای خوب تربیت کنند و این مهم با حضور پررنگ شما در مدرسه علمیه محقق خواهد شد.  مدیرانی که به صورت منظم در مدرسه حضور ندارند، نباید انتظار داشته باشند که خروجی آنان طلبه موفقی باشد.

وی خاطرنشان ساخت: فضای سفیران هدایت با دوره بلند مدت حوزه های علمیه بسیار متفاوت است؛ چرا که طلاب شما پس از 5 سال وارد جامعه شده و در فضای اجتماعی قرار می گیرند؛ پس باید با علمیت بالا و خودساختگی حضور پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: مدیران سفیران هدایت باید مسئولیت ها را به طلاب واگذار کنند تا افرادی زبده و قوی تربیت شده تا پس از حضور در جامعه بتوانند مدیریت صحیح داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: فارغ التحصیلان سفیران هدایت ما باید از بن دندان به انقلاب، امام، رهبری، خون شهدا و ... پایبند باشند و شما مسئول تربیت آنان هستید.

امام جمعه قم اظهار داشت: طلاب را ملا، مهذب، زمان شناس، مسئولیت پذیر و ... تربیت کنید تا خروجی مناسبی داشته باشید.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: آشنایی طلاب با تفسیر قرآن، فن خطابه، حفظ آیات و روایات موضوعی، فعالیت های پژوهشی و ... بسیار مهم است که  مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: میان سفیران هدایت و مدارس بلند مدت حتی المقدور ارتباط ایجاد کنید تا بتوان برنامه ریزی های خوبی داشته باشید. همچنین  باید ارتباط قوی با آموزش و پرورش داشته باشید تا بتوان هم از دانش آموزان جذب کنید و هم طلاب در مدارس حضور بهتری داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha