جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیماران سرطانی فلسطینی

حوزه / با وجود آنکه بسیاری از مردم نوار غزه به دلیل بمبهایی که رژیم صهیونیستی بر سر آنها آوار کرده، به بیماریهای مختلف و از جمله سرطان مبتلا شده اند، رژیم صهیونیستی بیرحمانه جلوی درمان این افراد را می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نقل از pnn.ps، یواف مردخای، ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و هماهنگ‌کننده اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های درمانی به بیماران سرطانی در غزه می‌شود.

 اوایل هفته اخیر، اسرائیل اعلام کرده بود که بیماران فلسطینی حق ندارند از شمال نوار غزه و از طریق بیت حنون عبور کنند، این درحالی ست که پیش از این بیماران به دلیل شرایط وخیم از این حق برخوردار بودند.

مردخای با وقاحت در مصاحبه ای اعلام کرده که رژیم صهیونیستی از درمان بیماران سرطانی نوار غزه جلوگیری خواهد کرد و ادعا کرده که این بیماران سرطانی با حماس همکاری می‌کنند تا در اقتصاد اسرائیل کارشکنی کنند!!

این درحالی‌ست که سحا حسین، همسر یک بیمار سرطانی 53 ساله در مصاحبه خود گفته بود: شوهرم آنقدر بیمار است که حتی نمی‌تواند کارهای شخصی‌اش را انجام دهد اما بی رحمانه جلوی درمانش را گرفته اند.

زنان فلسطینی با شرکت در تحصنی در غزه، مخالفت خود را با این اقدام بی‌رحمانه و جلوگیری از عبور و مرور بیماران فلسطینی در غزه اعلام کردند.

 امان شانان که خود به سرطان مبتلا بوده و در این تحصن شرکت کرده بود می‌گوید: سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل باید اقدامی برای نجات جان این زنان انجام دهند. این کار اسرائیل به وضوح امضای حکم مرگ برای بیماران فلسطینی است.

بیش از 14 هزار بیمار سرطانی در غزه

به گفته وزارت بهداشت غزه بیش از 14 هزار و 600 بیمار سرطانی در غزه زندگی می‌کنند و دسترسی به دارو و تجیهزات اولیه پزشکی در بیمارستان‌های غزه به دلیل حملات ارتش اسرائیل و محاصره طولانی‌ مدت نواره غزه توسط صهیونیست‌ها وجود ندارد.

 به علاوه برای درمان نزدیک به 15 هزار بیمار سرطانی تنها 4 دکتر در این بیمارستان باقی مانده است.

رژیم صهیونیستی در حملاتش به غزه از بمب‌های سرطان‌زا مانند مواد منفجره سنگین با چگالی بالا معروف به «دایم» و بکارگیری اورانیم ضعیف شده برای بمباران این نواحی استفاده کرده که به این بمب‌های هسته‌ای منجر به ابتلای مردم به سرطان‌های مختلف شده است.

مردم ساکن در مناطقی که از این بمب‌ها استفاده شده‌اند ممکن است به سرطان‌های مختلف، نقص‌های مادرزادی، عدم زاد و ولد و سایر بیماری‌های شناخته شده و ناشناخته و یا غیرقابل ردیابی مبتلا شوند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha