جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسیر فلسطینی

حوزه/ سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی از شهادت "سعدی الغرابلی" از اهالی نوار غزه در زندان "ایشل" رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی از شهادت "سعدی الغرابلی" از اهالی نوار غزه در زندان "ایشل" رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: وی در پی سیاست کوتاهی پزشکی اداره زندان های رژیم اشغالگر قدس علیه اسرای بیمار جان باخت.

شهید الغرابلی ۷۵ ساله از محله الشجاعیه شهر غزه، یکی از قدیمی ترین اسیر فلسطینی است که ۲۶ سال را در زندان های رژیم اسرائیل سپری کرده و محکوم به زندان ابد است.

به گفته خانواده الغرابلی که از ملاقات با وی منع می شوند، بعد از اینکه بیماری سرطان پروستات زندگی اش را در خطر انداخت، درخواست های مکرری از داخل زندان "ایشل" برای نجاتش دریافت کردیم.

الغرابلی در سال ۱۹۹۴ میلادی بازداشت شد و در سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۶ در زندان انفرادی به سر برد و بعد از آن به بیماری های مزمن مثل بیماری قند، فشار خون و ضعف بینایی و شنوایی و اخیراً به بیماری سرطان پروستات مبتلا شد.

اداره زندان های رژیم صهیونیستی از انتقال الغرابلی برای انجام درمان امتناع کرد و عمداً او را بدون درمان رها کرد تا اینکه در هفته های گذشته وضعیت سلامتش بسیار وخیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha