پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عروسی غیابی جوان فلسطینی در غزه

خانواده یک زندانی فلسطینی در نوار غزه که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسر می‌برد، مراسم عروسی غیابی برای او برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خانواده یک زندانی فلسطینی در نوار غزه که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسر می‌برد، مراسم عروسی غیابی برای او برگزار کردند.

محمد شوده ابوعیسی، جوان 33 ساله فلسطینی‌ است که به جرم تلاش برای ترک غزه و شرکت در مراسم حج  11 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده و 6 سال از حکم او باقی مانده است. او از سال 2004 در حالی که سعی داشت مرز‌های غزه را به سمت مصر ترک کرده و به زیارت خانه خدا برود، بدست نظامیان اسرائیلی بازداشت شده و از آن زمان تا کنون در زندان ایشل بسر می‌برد.

دعا ابو جاربو، عروس این زندانی فلسطینی در حالی در مراسم عروسی شرکت کرد که اجازه نداشت همسرش را ببیند و در مراسم عروسی در کنار او بنشیند.

این مراسم عروسی توسط وزارت امور زندانیان دولت حماس در نوار غزه و به عنوان عملی سمبلیک برای اعتراض به حبس بیش از 7 هزار زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل برگزار شد. در این مراسم احمد بهار، سخنگوی معاون پارلمان فلسطین، بهار المدهون، معاون وزارت امور زندانیان فلسطینی و توفیق ابونعیم فرمانده نیروهای امنیتی غزه حضور داشتند.

المدهون در این مراسم گفت: این عروسی پیامی برای به چالش کشیدن زندانبانان اسرائیلی است تا به آن‌ها ثابت کنیم که فلسطینیان می‌توانند حتی در بازداشت‌ نیز هنر زندگی را به شکل تمام و کمال به اجرا درآورند.

او  افزود: ازدواج برای زندانیانی که در بازداشت‌های طولانی مدت به سر می‌برند به مثابه امید تازه‌ای برای زندگی و ایجاد اراده در آن‌ها می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha