پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: به برکت انقلاب اسلامی، کشوری که در آن مراکز فحشا به صورت علنی فعال بود، فساد و شرب خمر و بی بند و باری و منکرات وجود داشت تبدیل به مرکز ترویج قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در آیین گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که دهه فجر دهه ای پر خاطره و به یاد ماندنی است که بعد از ورود اسلام به کشور ایران، بزرگترین خاطره محسوب می شود، گفت: وقتی تاریخ ایران را ورق می زنیم، دو واقعه بزرگ تأثیرگذار مشاهده می شود که نخستین تغییر، ورود اسلام است که تمدن این کشور را به آیین پیامبر خاتم تبدیل کرد و دومین واقعه نیز پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی دهه فجر را دهه عزای دشمنان به دلیل شکست استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: دشمنان ما از یادآوری این ایام، تلخ کام می شوند، آنها هیچ علاقه ای نداشتند که نظام شاهنشاهی 2500 ساله حاکم بر ایران از بین برود و حکومتی با صبغه اسلامی در این کشور شکل گیرد. 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: این دهه به همان اندازه که برای ما مردم ایران مبارک است، برای دشمنان نامبارک است. باید این دهه را گرامی بداریم و ارزش های اسلامی و نعمت های الهی را یادآور شویم.
وی دهه فجر را یادآور نعمت های بزرگ الهی نسبت به مردم ایران برشمرد و گفت: ما ذلیل بودیم و شاه مانند فرعون ملت را به ضعف رسانده بود و تحقیر کرده بود. به برکت انقلاب، ملت عزت یافت، جامعه با هم متحد شد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آیات سوره مبارکه انشراح و توصیه خداوند بر شکرگزاری نعمت ها گفت: ایران در زمان طاغوت سفره ای برای غارت توسط استکبار بود؛ ایران اسلامی بعد از انقلاب رشد چشم گیری داشت، از تقلید به تحقیق، از یأس به امید، از ترس به شجاعت و از اسراف به انفاق و ایثار رسید.
وی افزود: دهه فجر به مردم ایران فضیلت داد و ستمکران را ذلیل کرد و طومار حکومت 2500ساله شاهنشاهی را در هم پیچید. استکبار در کشور ما برای حضورشان ما را تحقیر می کردند. کشوری که در آن مراکز فحشا به صورت علنی فعال بود، فساد و شرب خمر و بی بند و باری و منکرات وجود داشت ولی با انقلاب اسلامی و حضور حضرت امام(ره) این کشور تبدیل به مرکز ترویج قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام شد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: کشوری که جوانانش دنبال مد و غرب بودند، کشوری که جوانانشان افتخار می کردند الگوهای آنها خواننده های غربی بودند، در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور فعال شدند و با رمز یازهرا و یا حسین به جهاد پرداختند.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ و نگهداری این انقلاب گفت: نگهداری انقلاب از پیروزی آن بسیار مشکل تر است. با ورود حضرت امام به ایران و آغاز دهه فجر، برکت و مسئولیت سنگینی به وجود آمد. برکت، رفتن طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی و مسئولیت نیز حفظ انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: برای این که این کشور به صاحب اصلی آن، حضرت ولیعصر(عج) تحویل شود، نیاز به تدین، تعهد، مقاومت، ایستادگی، صبر و هوشمندی است. با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از حضرت امام(ره)، امروز مشاهده می شود در دنیا کشوری که مورد اعتنا نبود، برای حل مشکلات منطقه و دنیا به او مراجعه می کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به اقتدار مسئولان دولت در برابر کشورهای استکباری گفت: این ها میراثی است که نیازمند مراقبت و احساس مسئولیت همه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha