جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ایرانی با بیان این که برای توسعه مدارس دینی باید به دو نکته فرصت ها و ضرورت ها توجه کرد، گفت: اولین فرصت برای ارتقای حوزه ها و مدارس علمیه، وجود انقلاب است که باعث رشد کمی و کیفی حوزه ها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در عصر انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی پا به عرصه وجود گذاشته ایم و در سایه معنوی امام راحل و مقام معظم رهبری ادامه حیات می دهیم.

مدیر جدید حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: همچنین باید خدا را شاکر باشیم که از بین میلیون ها انسان، لیاقت پوشیدن لباس سربازی امام زمان (عج) نصب ما شد.

وی با بیان این که برای توسعه مدارس دینی باید به دو نکته فرصت ها و ضرورت ها توجه کرد، گفت: اولین فرصت برای ارتقا حوزه ها و مدارس علمیه، وجود انقلاب است که باعث رشد کمی و کیفی حوزه ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی بیان کرد: خوشبختانه به خوبی زیرساخت های توسعه مدارس علمیه در استان انجام گرفته، لذا باید روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

مدیر جدید حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه به بحث ضرورت ها اشاره کرد و افزود: اولین ضرورتی که در مدارس علمیه استان احساس می شود؛ ارتقای سطح علمی، اخلاقی و بصیرتی طلاب است.

وی با اشاره به این که مدارس علمیه استان کرمانشاه در بحث سخت افزاری وضعیت بسیار مناسبی دارند، لذا نیاز اصلی ما در حال حاضر ارتقای وضعیت نرم افزای و توجه بیشتر به این مقوله است، ادامه داد: مدارس  استان نیازهایی دارند که ا از آیت الله اعرافی درخواست داریم توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

حجت الاسلام ایرانی خاطرنشان کرد: بهبود معیشت طلاب استان کرمانشاه یکی از ضرورت های مهم است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مدیر جدید حوزه علمیه استان کرمانشاه بر ضرورت راه اندازی کرسی درس خارج تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه های ما در آینده نزدیک راه اندازی رشته های تخصصی در سطح استان کرمانشاه که پیگیر این امر هستیم.

وی در پایان گفت: امروز بنده به نوبه خودم و سایر روحانیون استان از خدمات ماندگار حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی؛ مدیر سابق حوزه علمیه استان  تشکر می کنیم و بدون شک این خدمات در تاریخ این خطه برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

رشد بیش از دو برابری طلاب حوزه استان

حجت الاسلام حمیدرضا نادری، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: در ادامه به برخی از برنامه های انجام شده و یا در دست اقدام اشاره کرد و گفت: در سال 1389 کل طلاب  استان در حدود 450 نفر بودند که اکنون این تعداد به حدود 1025 طلبه رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 1389 در سطح مدارس علمیه استان کرمانشاه تنها 12 استاد داشتیم که این رقم در حال حاضر به بیش از 90 نفر رسیده است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) کرمانشاه با اشاره به این که تعداد خدام مدارس علمیه استان کرمانشاه تنها 32 نفر بوده، گفت: در حال حاضر تعداد خدام مدارس و حوزه علمیه استان به چند برابر رقم قبلی رسیده است.

وی با اشاره به این که در طول مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سیدحیبب الله موسوی، خدمات سخت افزاری و توسعه ای بسیاری در سطح مدارس استان کرمانشاه انجام گرفت، ادامه داد: امروز حاصل تلاش های شبانه روزی مدیریت سابق  در سطح استان کرمانشاه و مدارس علمیه به عینه قابل مشاهده است و امیدواریم که مدیر جدید نیز که از سوابق درخشانی برخوردار است، گام های تحولی را بردارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha